Friday, Aug 20, 2021

صفحه نخست » جو بایدن: برای طالبان روشن کردیم که هرگونه اخلال در عملیات خروج، با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد

5F70FF28-5426-45C5-8585-B3CAF58E3D6C.jpegصدای امریکا

رئیس جمهوری ایالات متحده می‌گوید آمریکا کنترل فرودگاه کابل را در دست دارد تا روند خروج نیروهای نظامی کشورها و همچنین شهروندان افغانستان که قصد خروج دارند، انجام شود. او گفته به طالبان هشدارهای لازم داده شده است.

پرزیدنت جو بایدن روز جمعه ۲۹ مرداد در کاخ سفید در سخنانی گفت: تمرکز ویژه ما بر این است که هر آمریکایی که می‌خواهد افغانستان را ترک کند، بتواند به صورت ایمن به فرودگاه برسد. همچنین افراد آسیب‌پذیر اهل افغانستان مثل زنان و روزنامه‌نگاران را منتقل خواهیم کرد. ما برای طالبان روشن کرده‌ایم که هرگونه اخلال در عملیات خروج با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد.

وی در گزارشی گفت که آمریکا توانسته علاوه بر کسانی که در پروازهای چارتر بودند، ۱۳ هزار نفر را از هفته پیش از افغانستان خارج کند. او گفت تاکنون دولت آمریکا ۲۰۴ خبرنگار را از افغانستان خارج کرده است. به گفته رئیس جمهوری آمریکا، در حال حاضر شش هزار نیروی نظامی ایالات متحده در افغانستان حضور دارند.


رئیس جمهوری آمریکا را در این سخنرانی، کامالا هریس معاون اول او و همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا همراهی کردند. آقای بایدن افزود: من هر روز با فرماندهان مستقر در کابل صحبت می‌کنم تا اطمینان پیدا کنم که روند خروج شهروندان آمریکا و شهروندان افغان همکار با آمریکا با بالاترین استاندارد و کاملا ایمن انجام بشود.

پرزیدنت بایدن با دفاع از خروج از آمریکا گفت: هدف ما از بین بردن القاعده و کشتن بن لادن بود. یک چیزی حدود ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون دلار در افغانستان هزینه کردیم و دیگر وقت خروج بود

این سخنرانی به طور زنده و با ترجمه از تلویزیون، سایت، فیسبوک و یوتیوب صدای آمریکا پخش شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy