Monday, Aug 23, 2021

صفحه نخست » در یک رخداد بی سابقه: براندازان به اوین حمله کردند

گزارش کانال کوچه:

رادیو بین المللی فرانسه - یک گروه سایبری، به نام «عدالت علی» با انتشار تصاویری، اعلام کرد که دوربین‌های امنیتی در زندان اوین را هک کرده و به تصاویری از داخل این زندان دست یافته است. در یک ویدیوی ۹۰ ثانیه‌ای که توسط این گروه منتشر شده است تصاویری از اتاق کنترل زندان اوین و تصاویری از بدرفتاری مسئولان با یکی از زندانیان مشاهده می‌شود.

گروه موسوم به «عدالت علی»، اقدام به هک کردن تصاویر دوربین‌های زندان اوین را، با هدف افشاگری عنوان کرده و گفته است: علاوه بر این، اقدام به انتشار تصاویری از داخل بندها، پرونده‌های زندانیان سیاسی و برخی مدارک محرمانه که به دست آورده است، نیز خواهد نمود.

این گروه در پیامی، با بیان اینکه هدف، «افشاگری از ظلم و ستمی است که ابراهیم رئیسی و رژیم به مردم ایران روا می‌دارند»، یادآور شده که به این کار «ادامه خواهیم داد» و در عین حال هشدار داده است: «زندان اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی؛ اعتراضات سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی».

زندان اوین یکی از معروف‌ترین زندان‌های ایران است و در فروردین ماه سال جاری، اتحادیه اروپا، این زندان، به همراه زندان‌ رجایی شهر و زندان مرکزی تهران بزرگ (زندان فشافویه) را به فهرست تحریم‌های این نهاد اروپایی اضافه کرد.

تصاویر منتشر شده از زندان اوین، که گواهی دیگر از نقض حقوق بشر در زندان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است، بار دیگر موضوع ناامنی در فضای سایبری ایران را نیز برجسته می‌کند، به ویژه پرسش‌هایی از این قبیل که چگونه این تصاویر از درون زندان اوین بدست آمد؟ و چه راه‌هایی برای هک کردن این تصاویر وجود دارد؟

علی نیکویی، کارشناس ارشد امنیت سایبری، در بخش چشم انداز، در تشریح راه‌های دسترسی به این تصاویر، از طریق «شبکه‌های داخلی، استفاده از اینترنت یا درز اطلاعات»، در عین حال بحث وجود حفره‌های عمیق امنیتی در زیرساخت‌های سایبری ایران را یکی از مهمترین راه‌های انجام موفق حملات هکری عنوان نمود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

این نخستین بار نیست که سیستم‌های سایبری در ایران هدف هک یا حملات سایبری قرار می گیرند، حمله سایبری به وزارت راه و راه‌آهن ایران از جمله حملاتی است که به تازگی رخ داده و رسانه‌ای شد، همچنین گزارش‌ها درباره انفجارهایی که در مراکز هسته‌ای ایران رخ داد و گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی حملات هکری سایبری در ایران را قوت بخشید. اما در هفته‌های اخیر، طرح موضوع جنجالی «صانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در مجلس شورای اسلامی ایران، این فرضیه را تقویت بخشید که انتشار گزارش‌های حملات سایبری به مراکز و نهادهای نزدیک به حکومت ایران می‌تواند گامی در جهت توجیه طراحان طرح صیانت از فضای مجازی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی باشد.

***

گزارش کانال سرانه:

دوربین‌های هک شده زندان اوین از جنایات جمهور اسلامی چه می‌گویند؟

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy