Tuesday, Aug 24, 2021

صفحه نخست » ویدئوهای جدید دوربین‌های هک شده اوین: از اتاق اختصاصی حسین فریدون تا کلیپی از بند زنان

ایران اینترنشنال - در پی هک دوربین‌های امنیتی زندان اوین، ویدیوهایی جدیدی از ضرب و شتم زندانیان به دست ماموران زندان، و همچنین تصاویری هولناک از اقدام به خودکشی چند زندانی از سوی «گروه هکری عدالت علی» به ایران اینترنشنال ارسال شده است.

گروه هکری «عدالت علی» روز یک‌شنبه ۳۱ مرداد ماه با انتشار تصاویری از دوربین‌های امنیتی زندان اوین، از این زندان به عنوان «لکه ننگی» برای ابراهیم رئیسی نام برد و افزود که در حمایت از اعتراضات و با خواست آزادی زندانیان سیاسی، دوربین‌های امنیتی زندان اوین را هک کرده است.

در یکی از ویدیو‌ها که گروه هکری «‌عدالت علی» از دوربین‌های مداربسته زندان اوین برای ایران اینترنشنال ارسال کرده، ماموران زندان یک زندانی را که به او دست زده‌اند به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

تاریخ این ویدیو بر اساس آنچه روی تصویر مشخص است مربوط به ۳۱ اردیبهشت سال ۹۹ است و در آن مامور نیروی انتظامی یک زندانی را چنان مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که زندانی بیهوش شده و بر زمین می‌افتد.

با آنکه ضرب و شتم این زندانی در مقابل چشم چند مامور دیگر انجام می‌شود ولی حتی پس از حضور مقام‌های مافوق نیز اقدامی صورت نمی‌گیرد و در نهایت ماموری که زندانی را مورد ضرب و شتم قرار داده او را با کشیدن روز کف زمین به بخش دیگری از زندان منتقل می‌کند.

گروه هکری «‌عدالت علی» ویدیو‌های متعددی از دوربین‌های مدار بسته داخل بندهای زندان اوین به ایران اینترنشنال ارسال کرده که یکی از این ویدیوها اقدام به خودکشی یک زندانی و وضعیت نامناسب زندان اوین را نشان می‌دهد. تاریخی روی این ویدیو ذکر نشده و نشان می‌دهد که که تعدادی از زندانیان خود یک انتقال زندانی را که اقدام به خودکشی کرده را انجام می‌دهند.

یکی دیگر از این ویدیوها نیز که تاریخ دوم مرداد سال ۱۳۹۵ بر آن مشاهده می‌شود تلاش یک زندانی برای خودکشی دیده می‌شود و در این صحنه نیز زندانیان دیگر تلاش می‌کنند جلوی این اقدام هم‌بند خود را بگیرند ولی اثری از ماموران و زندانبان‌ها و اقدام‌شان برای جلوگیری ز خودکشی این زندانی نیست.

در میان ویدیوهایی ارسالی «گروه هکری عدالت علی» به ایران اینترنشنال، تصاویری نیز از لحظه هک شبکه و دوربین‌های امنیتی زندان اوین و نقش بستن پیام «حمله سایبری: زندان اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی، اعتراضات تا آزادی زندانیان سیاسی» بر صفحه مونیتورها وجود دارد که سردرگمی کارکنان اتاق کنترل زندان اوین پس از حمله سایبری را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، تصاویری از برخی سلول‌های انفرادی زندان اوین نیز در تصاویر ارسال گروه هکری عدالت علی وجود دارد که به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین شباهت دارد. بخشی از سلول‌های انفرادی این بند در دوره ریاست هاشمی شاهرودی بر قوه قضاییه با ادغام دو سلول انفرادی به شکل جدیدی در آمدند که در شرایط معمول عمدتا محل نگهداری بازداشت‌شدگان پرونده‌های اقتصادی کلان بودند.

یکی از تصاویری نیز که گروه هکری «‌عدالت علی» از دوربین‌های مداربسته زندان اوین به ایران اینترنشنال ارسال کرده، اتاق اختصاصی حسین فریدون برادر حسن روحانی در این زندان را نشان می‌دهد.

خبر هک دوربین‌های امنیتی زندان اوین را «گروه تپندگان»، گروه فعال در فضای سایبری علیه جمهوری اسلامی، در بیانیه‌ای اعلام کرد و افزود که هک دوربین‌های امنیتی زندان اوین به دست یک گروه هکری به نام «عدالت علی» و با این هدف انجام شده که «افشای نقض حقوق بشر به عنوان اولین قدم در مبارزه با آن است.»

در بیانیه «گروه تپندگان» از این تصاویر به عنوان «افشای شواهدی بی‌سابقه از داخل زندان اوین» یاد کرد که تصویرگر «ظلم و ستمی» است که به زندانیان سیاسی روا داشته می‌شود.

مقام‌های قوه قضاییه جمهوری اسلامی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و زندان اوین تاکنون واکنشی به خبر هک شدن دوربین‌های امنیتی زندان اوین نداشته‌اند.

این درحالی است که در بیانیه روز یک‌شنبه «گروه تپندگان» آمده بود که هک زندان اوین منحصر به دوربین‌های امنیتی این زندان نبوده و گروه هکری عدالت علی به «ویدیوها و عکس‌هایی از اتاق کنترل زندان، بندها و اتاق‌های زندانیان، پرونده‌های زندانیان سیاسی و مدارک محرمانه زندان اوین» دست یافته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy