Tuesday, Aug 24, 2021

صفحه نخست » اولین واکنش رئیس سازمان زندان‌ها به تصاویر هک شده از زندان اوین

pen23.jpgحاج محمدی از «رهبر» عذرخواهی کرده اما از زندانیانی که هدف رفتار خشن و غیرانسانی قرار داشتند؛ نه

ایندیپندنت فارسی - محمد مهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در واکنش به تصاویری که گروه «عدالت علی» از زندان اوین منتشر کرده، صحنه‌های برخورد غیرانسانی با زندانیان و از هوش رفتن آنها در محوطه زندان و ضرب‌وشتم‌ آنان را «غیر قابل قبول» خواند. او از «رهبر» و ملت و زندانبانان عذرخواهی کرد اما کلمه‌ای برای عذرخواهی از زندانیانی که هدف رفتار خشن قرار داشتند به زبان نیاورد.

حاج محمدی در پیامی توییتری نوشت: «در خصوص تصاویر زندان اوین مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش برای عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی، عذرخواهی می‌کنم.»

گروه سایبری عدالت علی با هک کردن دوربین‌های مدار بسته زندان اوین، تصاویر بی‌سابقه‌ای را از داخل و محوطه این زندان منتشر کرده است. تصاویری که تا کنون از زبان زندانیان شنیده شده بود.

در برخی تصاویر زندانیان بی‌هوش روی زمین افتاده‌اند و در برخی دیگر ماموران در حال کشیدن آنها روی زمین‌اند. در تصاویر دیگری تلاش زندانیان برای خودکشی مشاهده می‌شود و در تصاویر متعددی هم برخورد خشن همراه با ضرب‌و‌شتم با زندانیان و بی‌تفاوتی مسئولان و ماموران قابل مشاهده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

گروه عدالت علی اعلام کرده که تصاویر و اسناد بیشتری را منتشر خواهد کرد.

نهادها و فعالان حقوق بشری همواره گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از وضعیت زندان‌های ایران منتشر کرده‌اند، اما مقامات جمهوری اسلامی این گزارش‌ها را رد کرده و ادعا می‌کنند حقوق زندانیان در زندان‌ها رعایت می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy