Friday, Aug 27, 2021

صفحه نخست » «فشار نهادهای امنیتی» بر مادر داماد پاسدار کشته‌‌شده در پیرانشهر برای گرفتن اعتراف

farda27.jpgرادیو فردا - سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» گزارش داد که گلاله مرادی، مادر داماد عثمان حاجی‌حسینی، عضو سپاه پاسداران که حدود شش ماه پیش کشته شد، برای اعتراف اجباری تحت فشار است.

عثمان حاجی‌حسینی، عضو سپاه پاسداران، شامگاه ۲۷ فروردین سال جاری در جاده پیرانشهر به رگبار بسته شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. چند ساعت پس از این حادثه گروه «عقاب‌های زاگروس» مسئولیت کشته شدن آقای حاجی‌حسینی را بر عهده گرفت.

حبیب شهسواری، فرمانده سپاه «شهدای آذربایجان غربی»، در پیامی که روز ۲۸ فروردین صادر کرد، با «تروریستی» خواندن این اقدام نوشت که آقای حاجی‌حسینی «در مسیر سرکشی به خانواده» هدف قرار گرفته است.

پس از این ماجرا، ماموران سپاه پاسداران اقدام به بازداشت ۴ نفر از اعضای خانواده آقای حاجی‌حسینی کردند ولی پس از چند روز برادر و داماد او را آزاد، ولی همسر و مادر دامادش را در بازداشت نگه داشتند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

بر اساس اخبار منتشرشده در اوایل خرداد، صفیه ماموشی‌پور، همسر عثمان حاجی‌حسینی، و گلاله مرادی مادر داماد این عضو سپاه پاسداران به بند زنان زندان ارومیه منتقل شده و در مدت بازداشت در «بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه» به شدت مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

هه‌نگاو اخیرا از قول یک منبع مطلع از زندان ارومیه گزارش داد که خانم مرادی علاوه بر آزار و شکنجه نهادهای امنیتی در ماه‌های اخیر، همچنین تهدید شده که اگر به آن‌چه آن‌ها می‌خواهند اعتراف نکند، دو فرزند او با احکام سنگین روبه‌رو خواهند شد.

درباره وضعیت خانم ماموشی‌پور گزارشی منتشر نشده است.

استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه طی سال‌های اخیر شاهد درگیری نیروهای امنیتی ایران با گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی بوده است.

جمهوری اسلامی ایران این گروه‌های مسلح کرد را به «تجزیه‌طلبی»، «تروریسم» و «ارتباط با بیگانگان» متهم می‌کند. از سوی دیگر، اما این گروه‌ها هم جمهوری اسلامی را به نقض حقوق کردها در ایران متهم می‌کنند و می‌گویند هدف‌شان پیگیری حقوق کُردها است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy