Tuesday, Aug 31, 2021

صفحه نخست » حملات خونین شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی به عربستان سعودی

fr31.jpgرادیو بین المللی فرانسه - بر اساس بیانیه این ائتلاف برخی ترکش‌های این پهپادها به داخل محوطه داخلی فرودگاه اصابت کرد. ائتلاف عربی این حمله را که دومین حمله شبه‌نظامیان حوثی طی شبانه‌روز گذشته به شمار می‌رود «جنایت جنگی» خواند.

با این حال عربستان سعودی مدعی است که سامانه دفاع هوایی سعودی، پهپادها را رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش العربیه، بيانيه ائتلاف افزود كه در نتیجه اين حمله، یکی هواپيماى غيرنظامى از نوع ایرباس 320 آسیب دیده و بخش‌هایی از شیشه‌های جلویی آن خرد شد. همچنین برخی از تجهیزات پشتیبانی در محوطه فرودگاه نیز آسیب دیده است.

ائتلاف عربی همچنین اعلام کرد، سکوی پرتاب دو پهپاد انفجاری حوثی‌ها در صنعا که فرودگاه ابها سعودی را هدف قرار داد بمباران و نابود شد و در جریان این هدف‌گیری عناصر مسئول پرتاب پهپادها کشته شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

پیشتر ائتلاف عربی، شامگاه دوشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهایش یک موشک بالستیک حوثی را پس از ره‌گیری در منطقه «نجران» در خاک سعودی منهدم کرده است.

نیروهای ائتلاف، یک‌شنبه گذشته نیز اعلام کرده بود که دفاع هوایی سعودی سه پهپاد انفجاری حوثی را بر آسمان منطقه «خمیس مشیط» منهدم کرده است.

شبه‌نظامیان حوثی یمن روز یکشنبه نیز در حمله به نیروهای دولتی در یمن دست کم ۳٠ نفر را کشتند. این در حالی است همزمان یکی از هدف‌های اصلی اجلاس بغداد که روز شنبه تشکیل شد، رفع تنش میان ایران و عربستان اعلام شده بود.

شبه‌نظامیان حوثی در یمن، با افزایش حملات، برای تصرف استان نفت‌‌خیز مارب تلاش می‌کند. چندی پیش، سازمان ملل متحد هشدار داد عملیات نظامی در این منطقه جان بیش از یک میلیون نفر را در معرض تهدید قرار داده است.

درگیری‌های یمن که از آن بعنوان جنگ نیابتی ایران و عربستان سعودی نام برده می‌شود، طی شش سال گذشته به یکی از بحران‌های منطقه تبدیل شده است.

حملات پیوسته شبه‌نظامیان حوثی در حالی انجام می‌گیرد که سازمان ملل متحد تلاش دارد با برقراری آتش‌بس به راه‌حلی صلح آمیز برای جنگ چندین ساله یمن دست یابد.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy