Thursday, Sep 2, 2021

صفحه نخست » پیام احساسی رونالدو به علی دایی

ronaldo_082921.jpgرونالدو پس از شکستن رکورد علی دایی: از شهریار سپاسگزارم این رکورد را حفظ کرد

ایندیپندنت فارسی - کریستیانو رونالدو در صد و هشتادمین بازی ملی خود دو بار دروازه حریف ایرلندی را باز کرد و با شکستن رکورد علی دایی، در جایگاه آقای گل جهان قرار گرفت. رونالدو ساعاتی پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورش در مقابل ایرلند در یک پست اینستاگرامی از علی دایی تشکر کرد.

چهارشنبه (یکم سپتامبر)، تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و ایرلند، در دور چهارم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی اروپا در گروه A مقابل هم قرار گرفتند و کریستیانو رونالدو در دقیقه‌های ۸۹ و ۹۸ موفق شد دو بار دروازه حریف را باز کند. بدین ترتیب او با ۱۱۱ گل ملی در جایگاه آقای گل جهان قرار گرفت و رکورد علی دایی را شکست.
علی دایی در سال ۲۰۰۶ میلادی با ثبت صد و نهمین گل ملی خود مقابل تیم ملی کاستاریکا، موفق شد عنوان آقای گل جهان را کسب کند و برای مدت حدود ۱۶ سال در این جایگاه باقی ماند.

5555.jpgرونالدو در بازی مقابل تیم ملی ایرلند، فرصت داشت که در دقیقه ۱۵ نیز دروازه حریف را باز کند اما ضربه پنالتی او را دروازه‌بان تیم ملی ایرلند مهار کرد. این بازی با نتیجه دو بر یک به سود پرتغالی‌ها به پایان رسید.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

کریستیانو رونالدو ساعاتی پس از پیروزی تیم ملی کشورش در یک پست اینستاگرامی، با بیان اینکه هیجان‌زده و خوشحال است، علی دایی را «شهریار» نامید و از او به خاطر بالا بردن استانداردهای گلزنی تشکر کرد و نوشت: «برخی مواقع فکر می‌کردم که ممکن است هرگز نتوانم جای او را بگیرم. به شهریار تبریک می‌گویم که در مدتی طولانی این رکورد را در اختیار داشت و سپاسگزارم که همیشه در هر بار گلزنی، برای من احترام زیادی قائل بودید.»

رونالدو در این پست اینستاگرامی اعلام کرد که فعلا قصد ندارد شمار گل‌های ملی خود را به پایان برساند و این مسیر را در درون زمین ادامه خواهد داد.
کریستیانو رونالدو پیش‌تر در جریان بازی‌های یورو ۲۰۲۰ با ثبت پنج گل خود را به رکورد علی دایی رسانده بود. در ماه ژوئن ۲۰۲۱ (تیرماه ۱۴۰۰) پس از به ثمر رسیدن صد و نهمین گل رونالدو در این رقابت‌ها، علی دایی در یک پست اینستاگرامی رسیدن او را به رکورد ۱۰۹ گل ملی تبریک گفت و خطاب به او نوشت: ««بهت تبریک می‌گم کریس، به چیزی که لیاقتش را داشتی رسیدی. نماد واقعی پشتکار و حرفه‌ای بود هستی و باز هم به دنیا ثابت کردی بهترینی.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy