Thursday, Sep 2, 2021

صفحه نخست » جزییات تازه از بازداشت عباس واحدیان شاهرودی

arrest_090221.jpgایران وایر - صفحه اینستاگرام عباس واحدیان شاهرودی از امضا کنندگان بیانیه موسوم به ۱۴ امضا که روز چهارشنبه دهم شهریور بازداشت شد جزییات تازه‌ای در اینباره منتشر کرده است.

بنا برآنچه در این صفحه آمده ۱۰ مامور به منزل این معلم و نویسنده در شهرستان بندرانزلی یورش برده و او را بازداشت کردند.

عباس واحدیان شاهرودی ساعاتی قبل در تماسی کوتاه با همسرش شهلا جهان‌بین اطلاع داده است که در سلول انفرادی سازمان اطلاعات مشهد به سر می‌برد.

به نوشته این یادداشت کوتاه ماموران در هنگام بازداشت این نویسنده تمامی تلفن‌های همراه و وسایل ارتباط جمعی او و همسرش را ضبط کرده و اعلام کرده‌اند بازداشت او به دلیل «گزارشات رسیده مبنی بر فعالیت های عباس واحدیان شاهرودی در کلاب هاوس » صورت گرفته است.

ماموران امنیتی این فعالیت‌ها را مصداق «تشویق اذهان عمومی و تحریک جامعه ایران به قیام» توصیف کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

خبرگزاری هرانا روز گذشته از بازداشت عباس واحدیان شاهرودی به دست ماموران اداره اطلاعات در رضوانشهر خبر داده و نوشته بود همزمان منزل دختر آقای واحدیان در مشهد توسط نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرار گرفته و برخی از وسایل شخصی او از جمله مدارک و لوازم الکترونیک ضبط شده است.

این معلم و فعال مدنی پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

آقای واحدیان نخستین بار در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی مشهد به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و اقدام جهت براندازی نظام» بازداشت شد.

این نویسنده منتقد در تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ با قرار وثیقه‌ای برابر ۳۵۰ میلیون تومان بصورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ نیروهای امنیتی یک‌بار دیگر عباس واحدیان شاهرودی را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

او مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

علت این بازداشت امضای نامه‌ای همراه با ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه‌ای عتوان شد.

این نامه که در نیمه مردادماه ۱۳۹۸ منتشر شده بود حمایت شمار دیگری از فعالان مدنی را به دنبال داشت که برخی از آن‌ها نیز تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

آزادی عباس واحدیان شاهرودی در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹ بصورت مشروط رخ داد اما این فعال مدنی در تمامی روزهای پس از آزادی همچنان به انتشار مطالب انتقاد آمیز از نظام حاکم بر ایران ادامه داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy