Friday, Sep 3, 2021

صفحه نخست » "پشت پرده اسرارآمیز گروه عدالت علی و قطره‌های خون نرگس محمدی"

بیشتر بخوانید:

با انتشار ویدئوهای جدیدی که توسط گروه هکری «عدالت علی» منتشر شده، جزئیات ضرب‌وشتم و تعرض رئیس پیشین زندان اوین علیه «نرگس محمدی» سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، افشا شد.

در این واقعه که ۳ دی سال گذشته رخ داد، ماموران امنیتی برای انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان، پس از فریب و خارج کردن او از بند، اقدام به ضرب‌وشتم شدید این زندانی کرده و چند مرد به بدنش دست زدند. نرگس محمدی پس از پایان دوران محکومیت زندان، دوباره با شکایت رئیس زندان #اوین و اتهاماتی واهی از سوی وزارت اطلاعات، به دادگاه فراخوانده شد.

«برگزاری تحصن در اوین، افترا به رئیس زندان بابت ضرب‌وشتم، شکستن شیشه‌های ساختمان و توهین به مامورین خدمت و اخلال در نظم زندان و...» از جمله اتهامات پرونده‌سازی جدید نهادهای امنیتی و قضایی علیه نرگس محمدی بود. نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در واکنش به این تصاویر می‌گوید: «حتی اگر مورد تجاوز جنسی قرار بگیرم عقب نشینی نخواهم کرد.»

تصویر نرگس محمدی در اتوبانی در وین

ایران وایر - پنج‌شنبه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۰، تصویری بزرگ از «نرگس محمدی»، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در یکی از اتوبان‌های شهر وین نصب شد.

به نوشته رسانه‌های اتریش، «گروه پزشکان و کادر پزشکی مدافع حقوق بشر» اتریش، اقدام به نصب این بیلبورد کرده‌اند. این گروه مدافع حقوق بشر تلاش می‌کند تا نقض‌ حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی را به گوش سیاستمداران و جامعه مدنی اتریش برساند. تصویر نرگس محمدی در اتوبان A23 وین و خروجی کمربندی «لندشتراسه» در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی قرار گرفته است. نرگس محمدی بارها با اتهاماتی مانند «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» بازداشت، شکنجه و حبس شده است. تیر ۱۴۰۰، ماموران امنیتی نرگس محمدی را با ضربت و شتم در تجمعی در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان، بازداشت کردند.

billboard.jpg





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy