Friday, Sep 3, 2021

صفحه نخست » پیام تسلیت خامنه ای برای درگذشت فیروزآبادی + ماجرای ویلای مصادره‌ای لواسان

en3.jpgخامنه ای با صدور پیامی درگذشت سرلشکر سیّدحسن فیروزآبادی، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح را تسلیت گفتند.

به‌گزارش «خامنه‌ای دات‌آی‌آر»، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت همکار دیرین اینجانب، سرلشگر جناب آقای دکتر سیّدحسن فیروزآبادی رحمةالله علیه را به همسر گرامی و فرزندان محترم و دیگر بازماندگان تسلیت عرض میکنم.

عمری مجاهدت ارزشمند، از تلاشهای مبارزاتی دوران دانشجوئی در مشهد، تا فعّالیّتهای متنوّع و گسترده در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مهم مانند جهاد سازندگی و مجموعه‌های وابسته به شورای عالی دفاع، و بویژه خدمات طولانی مدّت در رأس ستاد کل نیروهای مسلح و سرانجام عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ذخیره‌ی معنوی و توشه‌ی اخروی این برادر پرتلاش و خیرخواه است.

روح تعبد و تدین و صدق و ثبات در پایبندی به ایمان و عمل انقلابی، امتیاز بزرگ دیگری است که همواره با این برادر گرامی همراه بود. این خصوصیات برجسته مایه‌ی رحمت و رضوان الهی برای ایشان خواهد بود ان‌شاءالله. مغفرت الهی برای وی و آرامش و بردباری برای بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت مینمایم.

بیشتر بخوانید:

ماجرای ویلای مصادره‌ای لواسان؛ از افشاگری تا واکنش سرلشکر فیروزآبادی

تاریخ انتشار: ۲۰/۰۶/۲۰۱۸

یورونیوز - سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای درباره ماجرای موسوم به «ویلای لواسان» توضیح داد و گفت که این خانه مصادره‌ای «دفتر فوق سری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح (یعنی خود وی) بوده است.

در روزهای اخیر نامه یک تشکل دانشجویی اصولگرا با نام «جنبش عدالتخواه دانشجویی» به دادستان تهران درباره محل زندگی آقای فیروزآبادی در ۲۵ سال اخیر (از سال ۱۳۷۲)، این موضوع رسانه‌ای شد.

ماجرای ویلای لواسان، محل زندگی سرلشکر فیروزآبادی چیست؟

تشکل «جنبش عدالتخواه دانشجویی» که پیش از این با فراخوان جایزه برای تخریب سفارت ایالات متحده در بیت‌المقدس در رسانه‌ها مطرح شده بود، می‌گوید از سال گذشته (۸ آذر ماه سال ۹۶) پیگیر این ملک مصادره‌ای «ده هزار متری» متعلق به خانواده پهلوی بوده است.

به گزارش وبسایت جنبش عدالتخواه دانشجویی، این تشکل در پیگیری‌های خود نامه‌ای به ستاد اجرایی که متصدی اموال مصادره‌ای است نوشت و ضمن درخواست ارائه توضیح درباره چگونگی تصرف این ویلا پرسید:‌ «چه فرقی بین مسئولان رژیم پهلوی و جمهوری اسلامی در استفاده از بیت‌المال در این خصوص وجود دارد؟»

در پی انتشار این نامه مسئول «ستاد اجرایی فرمان امام» -مالک فعلی این ویلا- در جلسه با اعضای تشکل گفت که «دستور تخلیه این ملک اولین بار سال ۹۲ توسط رهبر ایران» صادر شده بود و پس از پیگیری اعضای این جنبش، نامه پیگیری مجددا ستاد به دفتر رهبر ایران ارسال شده و آقای خامنه‌ای «بر نامه ستاد، پارافی مبنی بر تخلیه ویلای مزبور» می‌نویسد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

محمد جواد معتمدی، دبیر تشکل «جنبش عدالتخواه دانشجویی» افزود که آقای فیروزآبادی بار ی تخلیه تا اردیبهشت سال جاری مهلت خواست.

پس از تخلیه نشدن ملک مصادره‌ای لواسان، این تشکل به دادستان تهران نامه‌ای نوشت و جزئیات آن را رسانه‌ای کرد.

در نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به دادستان ضمن تاکید بر تصرف رایگان این ویلا توسط سرلشکر فیروزآبادی به مدت ۲۵ سال آمده است: «لازم است ذکر شود جنبش عدالتخواه دانشجویی در صورت ادامه تعلل دستگاه‌های مربوطه در تخلیه ملک بیت‌المال، حق اقدامات انقلابی را برای اجبار فرد نامبرده به تخلیه ویلای لواسان، برای خود محفوظ می‌داند.»

جنبش عدالتخواه دانشجویی پس از اتمام این مهلت به نقل از ستاد اجرایی اعلام کرد که ضابطین قضایی و نیروی انتظامی از اجری حکم تخلیه سر باز زده‌اند.

واکنش فیروزآبادی: برای تخلیه ملک حکم ولایی یا قضایی دریافت نکردم

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور رهبر ایران در امور نظامی با صدور بیانیه‌ای نسبت به موضوع «ویلای لواسان» توضیحاتی ارائه کرد. آقای فیروزآبادی در این اطلاعیه گفت که «سند تحویل محلی در لواسان» توسط رهبر ایران به وی تحویل داده شده است.

وی در بیانیه‌ای این ملک را که از سوی جنبش عدالتخواه دانشجویی در زمینی ۱۰ هزار متری اعلام شده بود، «ساختمان مخروبه با حدود ۴ اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود ۷۰ تا ۱۰۰ سال پیش» توصیف کرد.

حسن فیروزآبادی ضمن اشاره بر اینکه این محل ۲۲ سال به عنوان «دفتر فوق سری رئیس ستادکل» استفاده می‌شد، تاکید کرده است که «هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی و یا قضایی برای تخلیه» دریافت نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy