Saturday, Sep 4, 2021

صفحه نخست » ابراهیم رئیسی بر ضرورت گفت‌وگو با آمریکا (بدون استفاده از کلمه برجام) تاکید کرد

barjam_090521.jpgرادیو بین المللی فرانسه - ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی که از مخالفان برجام بوده در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری، درباره گفت‌وگوهای وین برای احیای احتمالی برجام، بدون اشاره مستقیم به این توافق گفت «موضوع گفت‌وگو در دستور کار است و دنبال خواهد شد». او هدف ایران از تداوم گفت‌وگوها را نیز «رفع تحریم‌ها» اعلام کرد.

رییسی شامگاه شنبه در این زمینه گفت: «مذاکره و گفتگو همیشه به عنوان یکی از ابزارهای دیپلماسی مطرح بوده و باز هم مطرح است. به هیچ عنوان ابایی از گفتگو و مذاکره نخواهیم داشت، اما آنچه غربی‌ها و آمریکایی‌ها دنبال آن هستند، یعنی اینکه گفتگو همراه با فشار باشد، آیا این به معنای گفتگو است؟ اگر قرار باشد در کنار گفت وگو فشار باشد این چه نوع گفت وگویی است؟»

او ادامه داد: «قبلا هم اعلام کردم که حتما گفت وگو و مذاکره را در دستور کار دولت خواهیم داشت، اما نه با فشاری که دنبال می‌کنند. فشار آوردن همراه با گفت وگو قبلا هم امتحان شده و جواب نداده است. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بارها آن را تجربه کردند که گفت وگوها همراه با فشار جواب نمی‌دهد.»

رئیس جمهور اسلامی اضافه کرد: «در این گفت وگوها به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه هستیم. مذاکره باید نتیجه داشته باشد، یعنی دنبال آن این باشد که تحریم‌ها برای ملت ایران رفع شود و ملت بزرگ ما با رفع تحریم‌ها زندگی‌شان بهتر از پیش رونق بگیرد.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

این اظهارات رئیسی در حالی است که در دولت روحانی شش دور از مذاکرات هسته‌ای ایران در وین برگزار شد و با تغییر دولت در ایران، برگزاری دور هفتم مذاکرات، تا اطلاع بعدی به تعویق افتاد.

آمریکا و کشورهای غربی بارها نسبت به تاخیر در بازگشت جمهوری اسلامی به میز مذاکرات هشدار داده‌اند و گفته‌اند که درهای دیپلماسی برای همیشه باز نخواهد بود.

ایران که بر اثر تحریم‌های آمریکا بخش عمده‌ای از درآمدهای نفتی خود را از دست داده، شدیدا به رفع تحریم ها نیازمند است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy