Monday, Sep 6, 2021

صفحه نخست » سپاه پاسداران با وعده حملات «کوبنده» به عراق و اقلیم کردستان هشدار داد

sepah_090521.jpgصدای آمریکا - فرماندە نیروی زمینی سپاە پاسداران در سخنانی هشدار آمیز خطاب به همسایه غربی ایران گفت «دولت عراق و اقلیم کردستان» نباید اجازه دهند که از آن اراضی برای ایجاد نامنی علیه ایران استفاده شود و «هرگونه کوتاهی و غفلت در این خصوص را مغایر حسن همجواری و روابط حسنه دو کشور می دانیم.»

بە گزارش سپاە نیوز در روز دوشنبه ۱۵ شهریور، محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی پاسداران، در دیدار از مناطق مرزی شمال، احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کرستان عراق را تهدید بە حملات احتمالی «کوبندە» کردە است. او جزئیات روشنی درباره اقدامات اخیر گروه‌های مخالف نداد.

پاکپور ضمن درخواست از حکومت عراق و اقلیم کردستان برای جلوگیری از فعالیت این احزاب از مردم آن منطقه نیز خواستە تا از مناطق نزدیک بە مقرهای این گروه‌‌ها فاصلە بگیرند. او گفت: «ادامه این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست و پاسخ لازم را به تروریست‌ها خواهیم داد.»

احزاب دموکرات، کوملە، پاک، پژاک و خبات در اقلیم کردستان مستقر هستند. ایالات متحده، پژاک را سازمانی تروریستی می‌داند. سپاه نیز در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار دارد.

مقامات عراق و اقلیم کردستان تاکنون بە این سخنان واکنشی نشان ندادەاند، اما پیشتر اعلام کردەاند کە قبول نخواهند کرد گروه‌های مختلف از خاک اقلیم کردستان برای فعالیت نظامی علیە همسایگانشان استفادە کنند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ماه گذشته در دیدار با فواد حسین، وزیر خارجە عراق خواستە بود تا احزاب کرد ایرانی مخالف جمهوری اسلامی را از عراق اخراج کنند.

از سوی دیگر بە گزارش رسانە‌های محلی، حسن کریم حسن، معاون فرماندە حشدالشعبی در استان بابل، بر اثر انفجار بمب کنار جادەای کشتە شدە است.

اوایل مرداد نیز ابوصادق الخشخشی، فرماندە تیپ ٩ حشدالشعبی متعلق بە گردان‌های کربلا و بدر در جنوب بغداد هدف حملە افراد ناشناس قرار گرفت و کشتە شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy