Monday, Sep 6, 2021

صفحه نخست » متأسفانه الان بعضی ها منظورشان از نظام یک شخص است؛ در حالی که حفظ نظام حفظ یک شخص نیست

nezam_090521.jpgبازنشر بیانات آیت الله منتظری در دیدار دانشجویان عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

من از شما عزیزان تشکر می‎کنم که نسبت به امور بی تفاوت نیستید و انجام وظیفه می‎کنید. امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است. در قرآن کریم می‎خوانیم: (والعصر ان الانسان لفی خسر الاالذین آمنوا و عملوا الصالحات) آیا این ایمان و عمل صالح کافی است ؟ قرآن می‎فرماید: نه، (و تواصوا بالحق) یعنی همه باید یکدیگر را سفارش به حق کنند. خوب این سفارش به حق زندان اوین و محرومیت های متعدد را به دنبال دارد؛ برای همین می‎فرماید: (و تواصوا بالصبر) همدیگر را به بردباری و صبر و استقامت دعوت کنند.

البته اگر خوب هم درس بخوانید آینده متعلق به شما خواهد بود. و محروم کردن دانشجویان از تحصیل ظلم بزرگی است. خداوند در سوره فاطر پس از ذکر علومی مثل انسان شناسی، جانورشناسی، گیاه شناسی، معدن شناسی و علوم دیگر می‎فرماید: (انما یخشی الله من عباده العلماء) یعنی خداوند در نظر عالمان دارای خشیت و بزرگی است. و مقصود از علما در این آیه آقایان دانشگاهیان است؛ یعنی کسانی که با این علوم فوق ارتباط دارند. خلاصه اینکه علاوه بر بی تفاوت نبودن و انجام وظیفه کردن درس هم خوب بخوانید.

متأسفانه الان بعضی ها منظورشان از نظام یک شخص است؛ در حالی که این درست نیست؛ حفظ نظام حفظ شخص نیست، بلکه مقصود آن است که نظام باید باشد تا دستورات اسلام اجرا شود، ولی متأسفانه به نام اسلام افراد را بازداشت می‎کنند و تحت فشار از آنها اعترافات بی اساس می‎گیرند که اینها همه بر خلاف اسلام است.

خیلی از شخصیت هایی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند و الان هم انقلابی اند متأسفانه در زندان هستند. این اعتراف گیری ها همه بر خلاف اسلام است. دستورات اسلام را زیر پا می‎گذارند و می‎گویند برای حفظ نظام است؛ در حالی که امام خمینی (ره) فرمودند: ملاک رأی ملت است؛ الان صریحا می‎گویند ملاک رأی یک نفر است، و این برخلاف موازین است.

قرآن کریم می‎فرماید: (المومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر) همه نسبت به یکدیگر ولایت دارند، یعنی همه حق دارند و باید امر به معروف و نهی از منکر کنند.
الان انحرافی پیش آمده که همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و جلوی این انحرافات را بگیرند. بیگناهانی در زندان هستند که این ظلم بزرگی است و باید نسبت به آن بی تفاوت نباشیم.

ان شاءالله صابر و بردبار باشید و خدا اجرتان دهد.

اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین.
۱۴ شهریور ۸۸



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy