Thursday, Sep 9, 2021

صفحه نخست » اشرف غنی از مردم افغانستان به خاطر سقوط ناگهانی قدرت اش عذرخواهی کرد

ghani.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان، در پیامی توئیتری به خاطر سقوط ناگهانی حکومتش همزمان با نزدیک شدن طالبان به دروازه‌های کابل از مردم کشور خود عذرخواهی کرد و گفت که ترک کابل دشوارترین تصمیم زندگی او بوده است.

اشرف غنی همچنین خارج کردن میلیون‌ها دلار پول از کشور را تکذیب کرده است. او که اکنون در امارات متحد عربی زندگی می‌کند گفته است که به درخواست تیم امنیتی‌ خود افغانستان را ترک کرد. اشرف غنی مدعی است که اگر او کابل و سپس افغانستان را ترک نمی‌کرد همانند جنگ داخلی سال‌های ۱۹۹۰ کابل متحمل نبردهای خیابانی هولناکی می‌شد. وی گفته است که خروج او از کابل تنها وسیلۀ پیشگیری از خونریزی و جنگ و نجات جان شش میلیون ساکن پایتخت بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اشرف غنی که پیش از به قدرت رسیدن یکی از مسئولان بانک جهانی بود طی دو دوره عهده‌دار ریاست جمهوری افغانستان در نتیجۀ دو انتخابات آمیخته به تخلف و تقلب شد. اشرف غنی متهم است که به هنگام ترک افغانستان میلیون‌ها دلار پول نقد را با خود به همراه برده است، هر چند وی با تکذیب این مطلب گفته است که فساد یک بیماری دیرپا در افغانستان است و مبارزه با آن کانون تلاش‌های وی به عنوان رئیس جمهوری افغانستان بوده است.

اشرف غنی ضمن قدردانی از چهار دهه ایثار و از خودگذشتگی مردم افغانستان از سقوط حکومت خود، همانند حکومت‌های پیشین افغانستان، بی آنکه بتواند ثبات و رفاه را در این کشور ایجاد کند، عمیقاً ابراز تأسف و به همین خاطر از مردم افغانستان نیز عذرخواهی کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy