Friday, Sep 10, 2021

صفحه نخست » عكاس سرشناس ايرانی به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد

fr10.jpgرادیو بین المللی فرانسه - یک منبع مطلع به هرانا گفت بازداشت آقای سعیدی علیرغم مجوزهای لازم برای عکاسی از وضعیت پناهجویان افغانستان در نقاط مرزی مابین ایران و ترکیه بوده است.

همچنین وبسایت خبری انصاف نیوز ضمن انتشار این خبر، عنوان کرده است که دلیل بازداشت این عکاس سرشناس عکسبرداری از مناطق ممنوعه اعلام شده است.

مجید سعیدی پس از انتخابات سال هشتاد و هشت دستگیر شد و به اتهام ارسال عکس های تظاهرات به خبرگزاری های خارجی بمدت یکماه در زندان اوین بسر برد اما سپس به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

او سپس برای عکاسی از فعالیت های تبلیغاتی میر حسین موسوی به سه سال زندان محکوم شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

پیشتر مجید سعیدی، برای عکس‌هایش از جنگ افغانستان برنده سومین جایزه جهانی «انجمن لوکاس دوله‌گا» در پاریس برای مجموعه عکس‌های «زندگی در جنگ» شده است.

شهرداری پاریس، مجله پولکا و چند موسسه دیگر نیز از حامیان جایزه جهانی «انجمن لوکاس دوله‌گا» محسوب می‌شوند.

«کریستف دو لوار» دبیر اول سازمان گزارش‌گران بدون مرز که از حامیان این جایزه است در مراسم اهدای این جایزه گفت: «گزارش مستند مجید سعیدی، ورای نگاهی کلیشه‌ای به افغانستان، صدا و چهره ‌همه آنانی‌ست که از آن محروم شده‌اند.»

مجید سعیدی پس از آزادی از زندان، مدتی به افغانستان رفت. او درباره علت ترک ایران و فعالیت در افغانستان،گفته بود« نیاز بود که من در افغانستان باشم. شاید نیاز نبود که من در ایران باشم.»

علاوه بر روزنامه‌نگاران، عکاسان خبری نیز در ایران با محدودیت‌ها و سرکوب از سوی حکومت مواجه هستند.

بنا بر گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران یکی از بزرگترین زندان‌های جهان برای روزنامه‌نگاران است.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy