Saturday, Sep 11, 2021

صفحه نخست » پدر بابک خرمدین تقاضای آزادی کرد

khoramdin_091121.jpgایران وایر ـ «اکبر خرمدین»، پدر و قاتل «بابک خرمدین»، کارگردانی که در اردیبهشت‌ماه جسد مثله شده او در سطل زباله‌ای در شهرک اکباتان تهران کشف شده بود، نسبت به قرار بازداشت موقت خود اعتراض کرده و خواستار آزادی خود با قید وثیقه شده است.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، خبرگزاری رکنا ضمن اعلام این خبر نوشته است که در پی این اعتراض، شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران موضوع را بررسی کرده و تقاضای او مبنی بر آزادی با قید وثیقه رد شده است.

بنابر این گزارش، پرونده قتل آقای خرمدین توسط پدر و مادرش، بعد از صدور کیفرخواست از سوی دادسرای جنایی تهران، در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی خواهد شد.

بابک خرمدین، کارگردان ۴۷ ساله ایرانی بود که در ۲۶ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰، بخشی از جسد تکه تکه شده او در شهرک اکباتان تهران پیدا شد.

در تحقیقات اولیه پلیس، پدر و مادر او به قتل فرزند خود اعتراف کردند.

در همان زمان پدر بابک خرمدین درباره دلیل قتل فرزندش گفته بود: «از کارهایش خسته شده بودم. من و مادرش را خیلی اذیت می‌کرد. افکارش با ما مطابقت نداشت. حرف‌هایی می‌زد که اصلا با اصول من یکی نبود.»

مدتی بعد نیز، والدین آقای خرمدین به قتل دختر و داماد خود به‌دلیل «اعتیاد به مواد مخدر»، خبر داده بودند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

قوانین کیفری ایران بر مبنای اصول شریعت اسلام نوشته شده و در آن، فرزند‌کشی توسط پدر، با توجه به این‌که «ولی‌ دم»، پدر محسوب می‌شود، مجازات قصاص در پی ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy