Tuesday, Sep 14, 2021

صفحه نخست » «ایران قادر است تا یک ماه دیگر مواد لازم برای تولید اولین بمب اتمی را به دست آورد»

nuclear.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - موسسۀ دانش و امنیت بین‌المللی با انتشار گزارشی هشدار داد که حکومت ایران تا یک ماه دیگر قادر خواهد بود اوارنیوم لازم برای تولید اولین بمب اتمی خود را به دست آورد.

کارشناسان این موسسه با استناد به آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هفتۀ گذشته منتشر شد، گفته‌اند که فعالیت‌های اتمی حکومت ایران سریعاً در حال رشد است و هدف ایران محدود کردن هر چه بیشتر نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است. همین منابع افزوده‌اند که کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این پس به زحمت می‌توانند انحراف فعالیت‌های اتمی ایران به سمت پایگاه‌های اعلام نشده یا مخفی را تشخیص بدهند و به همین خاطر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به جامعۀ بین‌المللی هشدار داده است.

یک گروه از کارشناسان به ریاست دیوید آلبرایت، بازرس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، معتقد است که حکومت ایران تا یک ماه دیگر از سوخت لازم برای تولید اولین بمب اتمی برخوردار خواهد بود. با این حال، این برآورد زمان لازم برای ساختن خود بمب، یعنی نصب کردن آن بر روی یک کلاهک موشک دوربرد را در نظر نمی‌گیرد که روندی بسیار طولانی‌تر است و می‌تواند ماه‌ها و حتی یک سال به درازا بکشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy