Thursday, Sep 16, 2021

صفحه نخست » تلاش وزارت اطلاعات برای دفن شبانه یک جنازه

sanandaj_091521.jpgرادیو فردا - امجد حسین پناهی، برادر رامین حسین پناهی که در سال ۱۳۹۷ اعدام شد، شامگاه چهارشنبه گفته است وزارت اطلاعات پس از فوت پدرش در بیمارستان توحید سنندج، جنازه او را ربوده و تلاش کرده پدرش را شبانه دفن کند.

امجد حسین پناهی در حساب کاربری توییتر خود نوشته است:«لحظاتی پیش وزارت اطلاعات جنازه پدرم را از بیمارستان توحید سنندج ربودند و به قروچای زادگاهمان بردند و شبانه دارند دفن می‌کنند.»

رامین حسین پناهی در ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ به همراه زانیار مرادی و لقمان مرادی، دو زندانی کرد دیگر٬ اعدام شد.

امجد حسین پناهی دو روز پیش در توییتی نوشته بود که در سومین سالگرد اعدام برادرش، پدرش «به دلیل تحمل فشارهای روانی پس از آن و پیگیری شبانه‌روز برای گرفتن نشانی از محل دفن پیکر رامین» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.

گزارش‌ها حاکی است که مقامات امنیتی در تلاش بودند که مراسم خاکسپاری محمد حسین پناهی، پدر رامین حسین پناهی، بدون برگزاری مراسمی و پنهانی انجام شود.

در همین حال تصاویری از تجمع شهروندان در روستای قروچای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد شماری از اهالی در مراسم خاکسپاری پدر رامین حسین پناهی حضور یافته و این مراسم به صورت جمعی برگزار شده است.

رامین حسین‌ پناهی به اتهام «بغی و عضویت در حزب کومله» از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم شد. اما او همه اتهامات علیه خود را رد کرده بود.

جنازه رامین حسین پناهی بعد از اعدام به خانواده او تحویل داده نشد و خانواده او اطلاعی از محل دفن فرزندشان ندارند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

امجد حسین پناهی در اردیبهشت امسال در مصاحبه با رادیو فردا گفته بود: «بخشی از خواسته‌های جدی خانواده ما بعد از اعدام رامین و فریادمان نسبت به مجامع و نهادهای حقوق بشری و خود دولت این بوده که این فراقانونی است که بی گناه اعدام کردید جنازه اش را به ما ندادید و حالا در یک مکان نامعلوم دفن کردید و اجازه نمی دهید که جنازه را به زادگاه خودمان برگردانیم. این بخشی از خواسته های اساسی و مدام خانواده ما و مادرم بوده و مادرم، سرگردان در اغلب گورستان های ایران است از تهران و دور و برش گرفته تا هرکجا که اسمی از گور ناشناس و گمنام شنیده مادرم رفته و پیگیر جنازه پسرش بوده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy