Thursday, Sep 16, 2021

صفحه نخست » محکومین به حبس ابد در دانمارک از حق ایجاد رابطه عاشقانه تازه محروم می‌شوند

prison.jpg یورونیوز - وزارت دادگستری دانمارک لایحه‌ای را به مجلس این کشور ارائه کرد که به موجب آن محکومان به حبس ابد حین گذران ۱۰ سال نخست حبس‌شان حق ایجاد رابطه عاشقانه تازه‌ای را‌ نخواهند داشت.

نیک هائکه‌راپ، وزیر دادگستری دانمارک اعلام کرد: «در سالهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم که مجرمانی که مرتکب جنایات سبعانه شده‌اند برای جلب توجه و دلسوزی جوانان با آنان تماس برقرار کرده‌اند. قطعا باید به این وضعیت خاتمه داد.» وی افزود: «محکومان به حبس ابد نباید بتوانند زندان را به محل ملاقات و شبکه‌های اجتماعی را به جایی برای لاف‌زدن دربارهٔ جنایاتشان تبدیل کنند.»

دختر جوانی در دانمارک اخیرا اعلام کرده بود که شیفته «پیتر مدسن» شده بوده، ‌ کسی که در سال ۲۰۱۷ یک روزنامه‌نگار زن را در زیردریایی دست‌ساز خودش به‌قتل رساند و به حبس ابد محکوم شد.

👈 مطالب بیشتر در یورونیوز

قانون تازه همچنین اجازه نخواهد داد که این محکومان دربارهٔ جرائمشان آزادانه در شبکه‌های اجتماعی مطلب بنویسند یا دربارهٔ جزئیات آنها با افراد گفتگو کنند.

وزارت دادگستری دانمارک اعلام کرده است که این اقدام به‌منظور پیشگیری از پدیدهٔ «گروپی» مجرمان صورت می‌گیرد. نام «گروپی» برای توصیف هوادارانی به‌کار می‌رود که شخصیت‌های معروف را پیوسته دنبال می‌کنند، و عمدتا به زنان و دخترانی اطلاق می‌شود که در پی برقراری رابطه با این افراد هستند. اصطلاح گروپی (هوادار گروه) در دههٔ ۶۰ و با رشد محبوبیت و شمار هواداران گروه‌های موسیقی راک رواج یافت.

اعضای حزب راستگرای مخالف دولت به طرح اولیه لایحه رأی داده‌اند و پیش بینی می‌شود این لایحه پاییز امسال به تصویب نهایی برسد و از ابتدای سال آینده اجرایی شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy