Friday, Sep 17, 2021

صفحه نخست » رئیسی به مجمع عمومی سازمان ملل نمی‌رود ـ دلیل: «نگرانی از کرونا» یا نقش او در کشتار ۶۷

raeisi2.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - مجید تخت روانچی، نمایندۀ جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، خبر داد که ابراهیم رئیسی در نشست سالانۀ سازمان ملل امسال به صورت مجازی سخنرانی خواهد کرد. او توضیحی دربارۀ علت این تصمیم نداد.

اما، خبرگزاری‌های رسمی در ایران علت سخنرانی مجازی ابراهیم رئیسی را همه‌گیری بیماری کرونا یاد کرده‌اند، هر چند برغم این ادعا، ابراهیم رئیسی از روز دوشنبه برای شرکت در نشست گروه شانگهای عازم تاجیکستان شد و پیش از برگزاری این نشست با مقامات دوشنبه و ازبکستان ملاقات و حتی در نشستی با حضور ایرانیان مقیم تاجیکستان نیز سخنرانی کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

مجید تخت روانچی در ادامه اظهارات خود افزود که به جای ابراهیم رئیسی، یک هیئت از مقامات ایران به سرپرستی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجۀ تهران، در نشست سالانۀ سازمان ملل و همین طور نشست‌های جانبی آن دربارۀ مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند یافت. به گفتۀ تخت روانچی قرار است حسین امیرعبداللهیان با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، و نیز رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، نیز ملاقات و گفتگو کند. به گفتۀ تخت‌روانچی، قرار است ابراهیم رئیسی سخنرانی مجازی خود را در سازمان ملل سه شنبه ۳۰ شهریور/۲۱ سپتامبر انجام بدهد، در همان روز جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، با حضور در نشست عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

آگاهان عدم حضور ابراهیم رئیسی در سازمان ملل را بی ارتباط با نقش او در کشتار زندانیان سیاسی ایران در سال ۶۷ نمی‌دانند، به ویژه اینکه امسال برگزاری نشست سازمان ملل همزمان است با محاکمۀ حمید نوری در استکهلم که متهم به دست داشتن در همین کشتار است و توجۀ ویژه افکار عمومی، ایرانیان مقیم خارج و سازمان‌های مدافع حقوق بشر به همین موضوع.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy