Friday, Sep 17, 2021

صفحه نخست » تیراندازی در جلسه طالبان، به حاشیه رانده شدن ملا برادر

pen17.jpg «محافظان شخصی دو طرف هم وارد معرکه شده‌ و به هم تیراندازی کرد‌ند که در نتیجه عده‌ای کشته و زخمی شدند

ایندیپندنت فارسی - مردی که آمریکا و متحدانش امیدوار بودند چهره‌ای معتدل در دولت طالبان باشد، پس از تیراندازی شدیدی در ارگ ریاست‌جمهوری کابل، به حاشیه رانده شده است.

به نوشته خبرگزاری بلومبرگ، ملا عبدالغنی برادر، آشناترین چهره بین‌المللی طالبان که رهبری مذاکرات صلح با آمریکا را به عهده داشت، اوایل ماه سپتامبر در حالی که بحث بر سر تشکیل کابینه طالبان در جریان بود، هدف حمله فیزیکی یکی از سران شبکه حقانی قرار گرفت.

بلومبرگ به نقل از منبعی آگاه که نخواسته نامش فاش شود، نوشته‌ است که ملا برادر خواهان کابینه‌ای «فراگیر» بوده که گروه‌هایی جز طالبان و نیز اقلیت‌های قومی را دربربگیرد و بتواند در جهان وجهه‌ای کسب کند؛ اما در این جلسه، خلیل‌الرحمن حقانی از صندلی‌اش برخاسته و ملا برادر را زیر ضربات مشت گرفته است.

محافظان شخصی دو طرف هم وارد معرکه شده‌ و به هم تیراندازی کرد‌ه‌اند که در نتیجه عده‌ای کشته و زخمی شدند. هر چند ملا برادر زخمی نشده، از آن زمان کابل را به مقصد قندهار ترک کرده است تا با هبت‌الله آخوندزاده، رهبر فکری طالبان، صحبت کند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

کابینه طالبان روز هفتم سپتامبر اعلام شد و در آن کسی جز اعضای طالبان حضور نداشت و ۹۰ درصد مناصب هم به پشتون‌ها رسیده بود. اعضای خانواده حقانی هم چهار پست وزارت گرفتند؛ از جمله سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله که در فهرست تروریست‌های تحت تعقیب اف‌بی‌آی است. طالبان و گروه‌حقانی در حوالی سال ۲۰۱۶ به هم پیوستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy