Saturday, Sep 18, 2021

صفحه نخست » سرلشکر باقری: گروه‌های تروریستی بساطشان را جمع کنند و از عراق بروند

9B2CE313-71F0-4216-BD58-712BFE331F08.jpegدویچه وله فارسی

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته حضور گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در شمال عراق "قابل پذیرش نیست و این گروه‌ها باید "بساطشان را جمع کنند و بروند". باقری تهدید کرده که این گروه‌ها را "منهدم خواهیم کرد".

سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در حاشیه مراسم معارفه جانشین خود، سرتیپ عزیز نصیرزاده، اقلیم کردستان عراق را به "کم‌توجهی" نسبت به آنچه او "حضور گروه‌های تروریستی" در این منطقه دانست، متهم کرد.
به گزارش تسنیم، باقری همچنین حضور آمریکا در عراق را سبب "ضعف" دولت عراق و بی‌توجهی این دولت به حضور نیروهای مخالف جمهوری اسلامی در کردستان دانست.
او گفت: «کشور عراق و اقلیم شمال عراق نباید اجازه دهند تا مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروه‌های ضدانقلاب مسلح در آن منطقه پادگان آموزشی، مقر‌های رادیو و تلویزیونی و اردوگاه داشته باشند، کنگره برگزار کنند، آموزش نظامی بدهند، به مرز‌ها و مناطق ما حمله کنند و افرادی را از ما ترور کنند؛ این‌ها برای ما قابل پذیرش نیست.»

این فرمانده نظامی تهدید کرد که در صورت ادامه حضور این گروه‌ها در کردستان عراق "نیرو‌های مسلح با مباشرت و مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بساط این گروه‌های تروریستی را از بین خواهند برد و عملیات‌هایی که در دو هفته گذشته صورت گرفت، ادامه خواهد یافت".
روز پنجشنبه ١٨ شهریور سپاه پاسداران به سه منطقه در خاک اقلیم کردستان عراق در سیدەکان، چومان و حاجی عمران عراق حمله کرد. سپاه پاسداران در بیانیه‌ای از حمله هماهنگ نیروهای مختلف این نهاد به "محل استقرار و جلسه سران" گروه‌های کرد ایرانی در اقلیم کردستان خبر داد. به نوشته این بیانیه در حمله یادشده ۷ موشک شلیک شده است.
روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور نیز سپاه واحد ثارلله با نیروهای مخالف جمهوری اسلامی در منطقه سروآباد، درگیر و در جریان این درگیری تعدادی از نیروهای مخالف کشته شدند. سپاه پاسداران تا کنون چندین مرتبه نیز به مراکز گروه‌های مخالف در کردستان عراق حمله هوایی کرده است.

باقری در ادامه افزود: «به سران اقلیم شمال عراق و مسئولان دولت عراق توصیه کرده‌ایم که بساط این گروه‌های تروریستی را جمع کنند و مانع فعالیت این‌ها شوند؛ البته این اخطار، توصیه و درخواست چند سال است که مطرح شده اما متأسفانه عمل نشده است؛ لذا چنانچه حضور این‌ها و شیطنت‌هایشان ادامه داشته باشد، با تکرار و توسعه عملیات‌های خود، آن‌ها را منهدم خواهیم کرد تا کاملاً بساطشان را جمع کنند و بروند.»
باقری مدعی "اشراف کامل اطلاعاتی" بر احزاب مخالف جمهوری اسلامی در عراق شد و گفت: «در عملیات‌هایی که دو هفته پیش اتفاق افتاد، مقر فرماندهی تعدادی از این گروه‌ها را با اعلام قبلی به‌صورت نقطه‌ای منهدم کردیم؛ چراکه ما در مرحله نخست، قصدمان تحمیل تلفات نبود و به همین جهت به آن‌ها اطلاع دادیم.»

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اما تهدید کرد: «از این به بعد چنانچه این فعالیت‌ها و حضور گروه‌های تروریستی ادامه یابد، قطعاً با فعالیت‌های گسترده نظامی جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.»
پیشتر نیز محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از "احتمال پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران به گروهک‌های تروریستی" خبر داده و از مردم کردستان عراق خواسته بود "از تروریست‌ها فاصله بگیرند تا آسیبی متوجه آنها نشود".
باقری در ادامه سخنانش مدعی شد که فعالیت سیاسی هیچ ایرادی ندارد و در داخل ایران "صدها حزب" مشغول فعالیت سیاسی هستند و نشریه دارند. باقری اما تصریح کرد: «اما فعالیت‌های مسلحانه را نمی‌توانیم تحمل کنیم و حتماً با آن برخورد می‌کنیم.»
باید یادآور شد که پس از جنبش سبز در سال ۱۳۸۸ تمامی احزابی که مواضعی غیر از خط سیاسی رهبر جمهوری اسلامی را داشتند، فعالیتشان از سوی وزارت کشور ممنوع شد و تنها حزب اعتماد ملی توانست به فعالیت خود ادامه دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy