Sunday, Sep 19, 2021

صفحه نخست » محسن رضایی از مجمع تشخیص استعفا داد، فرد نظامی-امنیتی جانشین او کیست؟

rezai_091821.jpgرادیو زمانه - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی یکشنبه ۲۸ شهریور با استعفای محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران از مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کرد. دلیل استعفای محسن رضایی مشخص نیست اما گفته می‌شود او به خاطر انتصاب به معاونت اقتصادی ابراهیم رئيسی عضو هیئت مرگ و رئيس جمهوری استعفا کرده است.

خامنه‌ای در نامه تأیید استعفای رضایی نوشت: «ضمن پذیرش استعفای جنابعالی، موفقیتتان در مسئولیت جدید را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.» برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت پیشتر استعفای رضایی به‌ این دلیل را نامحتمل خوانده بودند. غلامرضا مصباحی مقدم ۱۶ شهریور گفته بود: «اول شما اثبات کنید که آقای رضایی با رهاکردن دبیری مجمع می‌خواهد مسئولیت معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور را بپذیرد یا نه، بعد سراغ گزینه بعدی بروید.احتمال می‌دهم ایشان با ادامه خدمت در جایگاه دبیری مجمع، کار خود را در دولت و مسئولیت ارائه مشاوره به رئیس‌جمهور را بر عهده داشته باشد و ناسازگاری میان این دو مسئولیت وجود ندارد».

zavalghadr_091921.jpgمحمدباقر ذوالقدر، چهره نظامی امنیتی تندرو، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شد

رادیو فردا - محمدباقر ذوالقدر، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، با حکم صادق لاریجانی به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده است.

آقای ذوالقدر که باجناق ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق است، پیش از قوه قضاییه در سپاه پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت داشت و از او به عنوان یکی از سازمان‌دهندگان نیروهای لباس شخصی به ویژه انصار حزب‌الله در دهه هفتاد نام برده شده است.

محمدباقر ذوالقدر از اعضای یک گروه اسلامی مسلح به نام منصورون است که در سال‌های پیش از انقلاب به همراه محسن رضایی در استان خوزستان فعالیت می‌کرد و در سال ۱۳۵۷ یک مهندس آمریکایی و یکی از مدیران شرکت ملی نفت ایران را در اهواز ترور کرد.


او در سال ۱۳۷۶ و با کناره‌گیری محسن رضایی از فرماندهی سپاه و انتصاب یحیی رحیم صفوی به این سمت به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه منصوب شد.

از محمدباقر ذوالقدر به عنوان یکی از فرماندهانی یاد می‌شود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ مقدمات رسیدن محمود احمدی‌نژاد به قدرت را فراهم آورده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

او در اظهاراتی در همایش فرماندهان بسیج اداری و کارگری که در شماره روز شنبه ۱۸ تیر سال ۱۳۸۴ روزنامه ایران نیز به چاپ رسید وجود یک برنامه چندلایه برای در اختیار گرفتن دولت را تائید کرد و گفت: «نيروهاى اصول‌گرا بحمدالله با طراحى درست و چندلايه توانستند در انتخابات پیروز شوند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy