Monday, Sep 20, 2021

صفحه نخست » گرجستان ورود ایرانیان دارنده پاسپورت و کارت اقامت این کشور را ممنوع کرد

georgia_092021.jpgایران اینترنشنال - روزنامه شرق از ممکن نبودن بازگشت ایرانیان مقیم گرجستان به این کشور خبر داد و نوشت حتی ایرانیانی که پاسپورت و کارت اقامت گرجستان را دارند، پشت مرزها مانده‌اند.

این روزنامه روز دوشنبه در این زمینه اعلام کرد از تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۰، سه روز پیش از آنکه اولین مورد ابتلا به کرونا در گرجستان تایید شد، مرزهای این کشور با ایران بسته شد و این محدودیت همچنان باقی است.

به گزارش شرق، دولت گرجستان «در یک تصمیم‌ ناگهانی»، مرزهایش را به روی خودروهای ترانزیتی ایرانی هم بسته است، در ‌حالی ‌که کامیون‌های ترانزیتی کشورهای دیگر می‌توانند به‌راحتی وارد گرجستان شوند.

شرق نوشت: «عجیب‌تر اینکه ایرانیانی که با زدن دو دوز واکسن و اقامت دائم گرجستان خاک این کشور را به مقصد کشور دیگری ترک کرده‌اند و اصلا به ایران باز‌نگشته‌اند هم اجازه ورودشان به خاک گرجستان داده نشده و آنها را از فرودگاه برگردانده‌اند.»

به نوشته این روزنامه، بعضی از این افراد به‌ طور کامل از ایران مهاجرت کرده‌‌اند و تمام سرمایه و زندگی‌شان را به گرجستان منتقل کرده‌اند و «امروز این سرمایه‌ها در خطر است».

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

شرق نوشت با وجود تضمین ابراهیم رئیسی برای سرمایه‌گذاری ایرانیان در داخل کشور، این ایرانیان حاضر به بازگرداندن سرمایه‌شان به ایران نیستند و «سیلی از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم گرجستان به سمت ترکیه سرازیر شده‌اند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy