Tuesday, Sep 21, 2021

صفحه نخست » دوستان آقای رییس، "مهمانان ناشناس" تیم ملی فوتسال در سفر به لیتوانی

wire20.jpgایران وایر - پیام یونسی‌پور- تیم ملی فوتسال ایران پس از دو پیروزی پیاپی مقابل تیم‌های فوتسال صربستان و آمریکا، با شکست دو بر یک مقابل آرژانتین به مرحله حذفی صعود کرد و در قرعه‌ای ساده‌تر، حریف ازبکستان شد.

به جز کاروان تیم ملی فوتسال ایران، «گلاره ناظمی»، داور بین‌المللی زن فوتسال ایران نیز در لیتوانی، کشور میزبان این مسابقات حضور دارد. او در نخستین تجربه‌ خود، به عنوان داور سوم دیدار تیم‌های ملی لیتوانی و ونزوئلا انتخاب شد.

اما در کنار این جمع، چند مهمان ناشناس اما خوانده شده از سوی رییس فدراسیون فوتبال هم حضور دارند. اشخاصی مانند «متین دیداری»، عضو هیات مدیره پتروشیمی امیرکبیر و البته «عبدالرضا موسوی» مالک ایرلاین «زاگرس». این دو متمول متصل به بدنه اقتصادی جمهوری اسلامی، دقیقا چرا و با چه عنوانی تیم ملی فوتسال ایران را در لیتوانی همراهی می‌کنند؟

برای معرفی عبدالرضا موسوی، می‌توان سراغ اقشار مختلف جامعه یا حوزه‌های متفاوت خبری رفت.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

بخشی از بدنه جامعه که بخشی از زندگی خود را با فوتبال و ورزش پیوند زده‌اند، آقای موسوی را به عنوان «عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال» می‌شناسند. مردی که ابتدا بهمن ۱۳۹۸ با حکم «مسعود سلطانی‌فر» به عضویت هیات مدیره این باشگاه درآمد و اسفند همان سال از سمت خود استعفا داد.

دلیل استعفای او از هیات مدیره استقلال چه بود؟ وزارت ورزش و جوانان از او خواسته بود، از حساب شخصی خود، بخشی از هزینه‌های باشگاه استقلال را تقبل کند. او در ازای خرج ریالی برای باشگاه استقلال، سمت‌های ریاست بر هیات مدیره و مدیرعاملی این باشگاه را طلب کرد. پست‌هایی که آن روزها در اختیار شرکای سابق مسعود سلطانی‌فر بود.

بخش دیگری از جامعه یعنی «جامعه کارگران»، عبدالرضا موسوی را به عنوان یکی از بازوهای سپاه پاسداران در خوزستان می‌شناسند.

۳۰آبان۱۳۹۶ عبدالرضا موسوی، مالک «شرکت هواپیمایی زاگرس» و «هتل بزرگ داریوش» در کیش، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از خرید سهام گروه ملی صنعتی فولاد ایران خبر داد و نوشت: «قرارداد خرید سهام گروه ملی صنعتی فولاد ایران امضا و تحویل شد.»

آقای موسوی در مزایده برگزار شده از سوی بانک ملی، به عنوان برنده معرفی و با امضای قرارداد، رسما سهام‌دار و مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران شد. مالک جدید در همان زمان قول داد که تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی خطوط تولید و سامان‌دهی شرکت به کار خواهد بست.

کمی بعد، چهار هزار ‌کارگر گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز با برگزاری تجمع و اعتصاب در اعتراض به بروز مشکلات برای این واحد، ‌خواستار لغو مالکیت عبدالرضا موسوی بر این گروه شدند.

بخشی دیگر از جامعه ایران او را به عنوان مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس می‌شناسند. کسی که پس از روی کار آمدن «شهاب‌الدین عزیزی خادم» در مقام ریاست فدراسیون فوتبال در رسانه‌های ایران مدعی شد که از این پس، شرکت هواپیمایی زاگرس، حامی تیم‌های ملی فوتبال ایران خواهد بود.

اما خبرگزاری تسنیم، در گزارشی که ۲۹ شهریور برای مسافران مازاد فدراسیون در سفر به لیتوانی منتشر کرد، در مورد عبدالرضا موسوی و ادعای او به نکاتی متفاوت از شعار او اشاره می‌کند. در بخشی از این گزارش قید شده که عبدالرضا موسوی مالک یک شرکت هواپیمایی (زاگرس) است‌؛ همان شرکتی که با فدراسیون فوتبال تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده و به‌ گفته ریاست فدراسیون فوتبال، قرار بود تیم‌های ملی با پروازهای اختصاصی این شرکت راهی مسابقات مختلف شوند و حالا در بیشتر مطالب تیم ملی در فضای مجازی نیز نام و آدرس صفحه این شرکت درج می‌شود تا تبلیغات این شرکت انجام شود؛ آن‌هم در حالی که تیم ملی فوتسال بدون پرواز اختصاصی راهی لیتوانی شد و تیم ملی زنان هم با پرواز اختصاصی شرکت دیگری (وارش) به ازبکستان رفت.

بنا بر آن‌چه تسنیم در این گزارش نوشته، شرکت هواپیمایی تحت مالکیت عبدالرضا موسوی، نه تنها تا امروز خدماتی به تیم‌های ملی فوتبال ایران ارائه نکرده، بلکه صرفا از فدراسیون فوتبال به عنوان اهرمی برای تبلیغات خود استفاده کرده است.

بخشی از آن‌چه را تسنیم، بازی تبلیغاتی می‌خوانَد، وب‌سایت «ورزش سه» برعهده می‌گیرد. به صورت نمونه هفدهم مرداد، با تیتر «رونمایی از هواپیمای اختصاصی تیم ملی فوتبال، همراه با عکس» به مخاطبان خود القا می‌کند که عبدالرضا موسوی، هواپیمایی اختصاصی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده است. اگر لینک مورد نظر را باز کنید، فقط با سه عکس از لحظه عقد قرارداد شهاب‌الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال با مالک این شرکت هواپیمایی برخورد می‌کنید؛ خبری از تصویر هواپیما نیست.

تیم زنان با پرواز اختصاصی یک شرکت هواپیمایی دیگر به ازبکستان رفت. رسانه‌های ایران هم خبر داده‌اند که نه تنها تیم ملی فوتسال ایران با پرواز اختصاصی به لیتوانی سفر نکرده بود، بلکه بازیکنانش‌ پول چای و دم‌نوش خود در هتل را هم از جیب پرداخت کرده‌اند.

رابطه عمیق عبدالرضا موسوی با شهاب‌الدین عزیزی خادم به حدی است که رییس فدراسیون فوتبال ایران، مالک هواپیمایی زاگرس را به عضویت «ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی جام جهانی» هم منصوب کند.

عبدالرضا موسوی در کنار ثروتی که اندوخته است، شهرتی را هم در فوتبال جست‌وجو می‌کند. کافی است نام او را در رسانه‌های مختلف ایران جست‌وجو کنید. شاید بیش از یک ملی‌پوش تیم ملی ایران در رسانه‌ها درخشیده است.

دیگر عضو حاضر در اردوی تیم ملی فوتسال را خبرگزاری تسنیم این‌گونه معرفی می‌کند؛ متین دیداری، عضو موظف هیئت مدیره پتروشیمی امیرکبیر یا همان شرکتی که عزیزی خادم پیش از حضور در فدراسیون فوتبال رئیس هیئت مدیره‌ آن بود.‌

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال ایران اردیبهشت سال جاری در گفت‌وگو با‌ سایت رسمی فدراسیون فوتبال مدعی شده بود که در صورت دریافت مطالبات ارزی و پاداش‌های بلوکه شده فدراسیون از صندوق فیفا، هدفش «توسعه متوازن و عدالت توزیعی در فوتبال» است. توازن و توزیع عادلانه‌ای که از سفر فقیرانه تیم ملی فوتسال ایران به لیتوانی آغاز و به همراهی مدیران اقتصادی در VIP ورزشگاه ختم می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy