Monday, Sep 20, 2021

صفحه نخست » حل مسئله زباله‌گردی به شیوه شهرداری تهران

zobaleh_091921.jpgمخازن زباله قفل‌دار می‌شوند

ایران وایر - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران می‌گوید مخازن زباله موجود در شهر تهران با مخازن قفل‌دار با هدف جلوگیری از «زباله‌گردی» تعویض خواهد شد.

صدرالدین علیپور، روز سه‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، درباره مخازن جدید زباله به خبرگزاری «ایلنا» گفت: «(این مخازن) کاوری دارند که مخزن داخل آن کاور می‌رود و قفل می‌شود و فقط توسط کلید و یا ابزاری که توسط کارگر و یا نیروی خدماتی شهرداری وجود دارد باز می‌شوند».

به گفته این مقام شهرداری، «محل‌های فعلی قرار دادن زباله به تدریج تعویض خواهد شد تا دسترسی به آن‌ها آسان نباشد و زباله‌گردان نتوانند از مخزن زباله بردارد».

این مقام شهرداری تهران گفت که طی سال ۱۳۹۹ نزدیک به دو هزار مخزن زباله را در سطح شهر کاهش داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

او با اشاره به اینکه «این مساله در دستور کار سازمان است»، در خصوص زباله گردان در تهران گفت: «نمی‌توانم ادعا کنم که اصلا چنین مساله‌ای را نداریم. گزارش‌هایی را داریم که افراد با ماشین‌های شخصی از مخازن برداشت می‌کنند که دلایل متعددی از جمله مسائل اقتصادی در آن دخیل هستند».

وضعیت بد معیشتی در ایران طی سال‌های اخیر بر شمار کودکان کار و زباله گردان افزوده است. بنا بر گزارش‌ها بیش از ۴۰۰۰ کودک زباله گرد تحت نظر پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری تهران فعالیت می‌کنند.

صدرالدین علیپور با اشاره به استخدام کودکان زباله‌گرد گفت: «ما خودمان از دادستانی حکم گرفتیم که به نیروی انتظامی تاکید کند با کسانی که کودکان زباله‌گرد را به کار می‌گیرند برخورد کند».

براساس این گزارش زباله‌گردی در ماه‌های اخیر براساس مشاهدات میدانی جهش فوق‌العاده‌ای در محلات تهران داشته است.

در تاریخ ۴شهریور ۱۴۰۰، زهرا شمس‌احسان، عضو شورای شهر تهران گفته بود طرح مسئله زباله‌گردی زنان در تهران جزو یکی از نخستین دستور جلسات کمیسیون‌های مرتبط در شورا خواهد بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy