Monday, Sep 20, 2021

صفحه نخست » نویسنده کتاب «عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی» مدیرکل امور زنان در وزارت کشور شد

akhtari_091921.jpgاحمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم در حکمی زینب اختری، مسئول کمیته نوروبیولوژی جنگ نرم دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله را به سمت مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور منصوب کرد.

وحیدی در این حکم اعلام کرده از زینب اختری انتظار دارد «تمهیدات لازم به منظور مشارکت فعال و اثربخش زنان در عرصه فعالیت‌های مختلف، تلاش در جهت تحکیم و تعالی بنیان خانواده، شناسایی وضعیت زنان و خانواده و تجزیه و تحلیل مسائل و معضلات مبتلابه آن، بررسی و انجام پژوهش‌های لازم در حوزه زنان، پیگیری، رسیدگی و تسهیل در امور زنان و خانواده و هدایت، راهبری و حمایت از دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌ها» را اتخاذ کند.

زینب اختری دارای مدرک دکتری فیزیولوژی و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و نویسنده کتاب‌های «عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی»، «جهان بانو (زن و مساله حضور اجتماعی)» و «تفاوت‌های مغز زن و مرد از دیدگاه نوروبیولوژی» ست.

در کتاب عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی ، ابتدا اجزاء و عملکرد سیستم عصبی معرفی شده و در ادامه رابطه این سیستم با احکام عفاف و حجاب بررسی شده است. همچنین ورودی های بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و ورودی های جنسی هرکدام بطور مجزا مورد بررسی قرارگرفته است.

گردآوری این کتاب ابتدا با بازخوانی مقالات حوزه نوروبیولوژی و نوروساینس که در ژورنال های بین المللی و معتبر در سال های اخیر چاپ شده بود آغاز شده و از نتایج مقالاتی که تا سال ۲۰۱۵ در بهترین مجلات علمی به چاپ رسیده بود، استفاده شده است.

" عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی" سعی دارد با بررسی عملکرد مغز از یک سو و بررسی آیات و روایات مرتبط با حجاب و عفاف از سوی دیگر، مخاطب را قانع سازد که حجاب و عفاف به نفع اوست و چنانچه فردی بخواهد در این دنیا زندگی سالم، آرام و بی تنشی داشته باشد ضروری است این احکام را رعایت کند. این کتاب باتوجه به اینکه در بخش وسیعی از خود، عملکرد سیستم عصبی را توضیح میدهد مناسب برای کسانی است که به مطالعه مباحث زیست شناسی و پزشکی علاقمندند.

book.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy