Tuesday, Sep 21, 2021

صفحه نخست » رئیس دانشگاه تهران یک روز بعد از درخواست آزادی کسری نوری برکنار شد

ahmadabadi_092121.jpgرادیو فردا - محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سمت خود برکنار شد. آقای نیلی احمدآبادی تنها یک روز قبل از این خواستار آزادی کسری نوری، دانشجوی دانشگاه تهران، شده بود.

رسانه‌های داخلی متن حکم محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، را منتشر کرده‌اند که محمد مقیمی را به عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب کرده است.

آقای مقیمی استاد مدیریت دولتی دانشگاه تهران است که در کارنامه خود معاونت آموزش و برنامه‌ریزی دیوان محاسبات کشور، ریاست هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان قم و ریاست پردیس فارابی دانشگاه تهران را دارد.

گزارش این رسانه‌ها می‌گوید که زلفی‌گل در نامه‌ای جداگانه از محمود نیلی احمدآبادی به خاطر تلاش‌های او در مدت تصدی ریاست دانشگاه تهران قدردانی کرده است. آقای نیلی آبادی از خرداد ۱۳۹۳ این سمت را برعهده داشت.

رئیس برکنار شده دانشگاه تهران روز دوشنبه در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، خواستار عفو یا آزادی مشروط کسری نوری شده بود.

نیلی احمدآبادی همان روز در مصاحبه‌ای عنوان کرد با توجه به این که آقای نوری نیمی از دوره حبس خود را گذرانده است و قانون اجازه آزادی او را بر اساس این شرایط می‌دهد، دانشگاه تهران بنابر تقاضای خانواده این دانشجوی زندانی، درخواست آزادی او را در دستور کار قرار داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

کسری نوری از دراویش گنابادی و از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور» در جریان واقعه گلستان هفتم، اول اسفند ۹۶ به همراه صدها تن دیگر از دراویش بازداشت و در دادگاه انقلاب تهران به ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید به شهرستان «ثلاث باباجانی» و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy