Wednesday, Sep 22, 2021

صفحه نخست » جنجال بر سر شلاق زدن مهاجرین توسط ماموران سوار بر اسب مرزی آمریکا

وزیر امنیت داخلی دولت جو بایدن روز چهارشنبه گفت تصاویری که پلیس مرزبانی سوار بر اسب این کشور را در حال پس فرستادن مهاجران به سوی مکزیک نشان می‌دهد، نه نشانگر هویت ایالات متحده و نه تصویرگر عملکرد مرزبانی این کشور است.

555.jpgپل راتخه، عکاس محلی که برای خبرگزاری فرانسه کار می‌کند شامگاه سه‌شنبه عکس‌هایی را از رفتار خشن پلیس سوار مرزبانی ایالات متحده با پناهجویان منتشر کرد. در یکی از این عکس‌ها، مامور پلیس یقه تی‌شرت یک پناهجو را در رودخانه ریو گرانده، در مرز مکزیک با ایالات متحده آمریکا گرفته است.

در تصویر دیگر، یک مامور سواره، در حالی که کمند خود را در هوا می‌چرخاند، می‌کوشد تا گروهی از پناهجویان را مجبور کند به مکزیک بگردند.

آلخاندرو مایورکاس، ویز امنیت داخلی ایالات متحده یک روز پس از انتشار این تصاویر و در کمیسیون امنیت ملی مجلس نمایندگان گفت: «این عکس‌ها نه ما را در مقام یک کشور و نه پلیس مرزبانی ما را نمایندگی نمی‌کند.»

انتشار این تصاویر، واکنش منفی بسیاری از سیاستمداران، ازجمله دموکرات‌ها را برانگیخت. چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان این عکس‌ها را «تهوع‌آور» توصیف کرد. کاملا هریس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده هم با «وحشتناک» خواندن این ماجرا گفت: «هرگز نباید با انسان‌ها به این شیوه برخورد کرد.»

از زمان انتشار عکس‌ها و فیلم‌های برخورد پلیس سوار مرزی ایالات متحده با پناهجویان، بسیاری این رفتار را مشابه سر و کله زدن گاوچران‌ها با حیوانات و یادآور برخورد نژادپرستانه پلیس، زندانبانان و برده داران با آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در گذشته توصیف کرده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy