Thursday, Sep 23, 2021

صفحه نخست » قوه قضائیه: مشایی خودش را به زندان معرفی نکند بازداشت می شود، وکیل: به زندان بر نمی گردد

pen22-1.jpgسخنگوی قوه قضائیه گفته بود: «رحیم مشایی» اگر خودش را به زندان معرفی نکند بازداشت می شود

وکیل رحیم مشایی: حکم موکلم تمام شده، لازم نیست به زندان بازگردد

ایندیپندنت فارسی - سید علی اصغر حسینی، وکیل اسفندیار رحیم مشایی، معاون سابق رئیس‌جمهوری ایران، گفت حکم موکلش «مدت‌ها است به پایان رسیده است». این اظهارات، واکنش وکیل آقای رحیم مشایی به حرف‌های سخنگوی قوه قضائیه است که مشایی را متهم کرده بود که پس از پایان دوران مرخصی، غیبت کرده است. ذبیح‌الله خداییان روز چهارشنبه در نشستی خبری گفته بود: «آقای مشایی در مرخصی بود و غیبت کردند. اگر کفیل ایشان در موعد مقرر نسبت به معرفی وی اقدام نکند، از طریق ضابطین نسبت به جلب فرد اقدام می‌شود.»

به گزارش تارنما‌های نزدیک به رحیم مشایی، آقای حسینی گفت: «در این خصوص لازم به توضیح است که با توجه به قوانین و آیین‌نامه‌های اخیرالتصویب و بخش‌نامه‌های لازم‌الاجرای ریاست محترم قوه قضائیه، دوران محکومیت آقای مشایی مدت‌ها است به پایان رسیده است و این موضوع به موجب مکاتبات و لوایح تقدیمی، به استحضار مقامات و مسئولین محترم قضایی رسیده است.»

حسینی تاکید کرد که با توجه به این موضوع، درخواست بازگشت مشایی به زندان «بلاوجه» است.

مشایی در ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ بازداشت شد و بعدها در دادگاه به شش سال و نیم حبس محکوم شد که پنج سال آن قابل‌الاجرا است. تا این تاریخ (شهریور ۱۴۰۰) هنوز پنج سال تمام نشده است، اما آقای حسینی احتمالا بر اساس تخفیف‌هایی که داده شده یا برخی محاسبات قضایی، از «تمام شدن» دوران محکومیت او سخن می‌گوید.

خداییان در نشست خبری تاکید کرده بود که زندانیان مشهوری مثل رحیم مشایی و سایر چهره‌ها، مانند حسین فریدون، برادر و دستیار رئیس‌جمهوری سابق، حمید بقایی، معاون اجرایی سابق، شبنم نعمت‌زاده، فرزند وزیر سابق صنعت و معدن، و مهدی هاشمی، فرزند اکبر رفسنجانی، از شرایط ویژه‌ای برای مرخصی برخوردار نیستند. او گفته بود که بقایی با مرخصی استعلاجی، خارج از زندان در حال معالجه است و فریدون، نعمت‌زاده، و هاشمی، اکنون به زندان بازگشته‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

آقای فریدون به اتهام اخذ رشوه به پنج سال حبس قطعی محکوم شده است، و خانم نعمت‌زاده به اتهام «اخلال در نظام اقتصادی کشور» به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy