Thursday, Sep 23, 2021

صفحه نخست » حکم اعدام برای شهروز سخنوری، متهم به قاچاق دختران ایرانی با هدف بهره‌کشی جنسی

wire_092321.jpgایران وایر - رسانه‌های ایران از صدور حکم اعدام برای شهروز سخنوری که گفته شده قاچاق‌چی دختران ایرانی بود، خبر دادند.

سایت خبری «مشرق» روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، با اعلام این خبر نوشت که رای اعدام وی از سوی یکی از شعب دادگاه انقلاب صادر شده است.

این حکم برای اتهام «افساد فی الارض» از بابت «قاچاق بین المللی انسان» صادر شده و بنابر رای دادگاه، متهم ردیف اول و دوم پرونده به اعدام محکوم شده‌اند.

رسانه‌ها اطلاعاتی از هویت متهم ردیف دوم این پرونده منتشر نکرده‌اند.

هم‌چنین در این پرونده ۵ متهم دیگر به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

این رای بدوی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

«باشگاه خبرنگاران» در تاریخ ۹ تیر۱۴۰۰ نوشته بود که شهروز سخنوری، معروف به «الکس» به مدت سه سال دختران ایرانی را با هدف بهره‌کشی جنسی به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند.

این متهم حدود یک سال پیش با هماهنگی پلیس اینترپل، در مالزی بازداشت و به ایران منتقل شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

اردیبهشت ۱۳۹۹ باشگاه خبرنگاران نوشت که سخنوری برای آن که بتواند در ایران امنیت نیروهای خود را تأمین کند، چند حامی با نفوذ در میان مسوولان برای خود پیدا کرد. یکی از این حامیان با نام مستعار « دُکی»، از مسوولان با نفوذ دولتی بوده است که در چند مورد دختران باند الکس را از بازداشت نیروی انتظامی آزاد کرده بود.

براساس این گزارش، سخنوری پیش از این از امریکا دیپورت و در دوبی ساکن شده بود. پس از آن نیز به دلیل ارتکاب جرم به زندان رفت و از دوبی دیپورت شد. او را اردیبهشت ۱۳۹۹ در مالزی بازداشت کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy