Sunday, Sep 26, 2021

صفحه نخست » تست کرونای زائران اربعین هنگام بازگشت از عراق، به صورت «چشمی» انجام می‌شود

en26.jpgپایگاه خبری تحلیلی انتخاب - وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۲۵ هزار نفر از زائران اربعین حسینی، بلیت بازگشت خود را خریداری کرده اند و با وجود بازگشایی سه مرز زمینی برای بازگشت، همچنان ناوگان هواپیمایی ایران آماده فروش بلیت به زائران است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از صداوسیما، رستم قاسمی در حاشیه دیدار از فرودگاه امام خمینی افزود: در خصوص تست کرونای زائران هنگام بازگشت، مقرر شد برای تسریع در تخلیه و انتقال زائران، این تست بصورت چشمی و بدون انجام تست پی سی آر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن عذرخواهی از زائران که بدلیل وجود مشکلات در فرودگاه‌ها معطل شدند گفت: از ابتدای سفر‌ها تاکید کردیم که باید کرامت و احترام زائران حفظ شود، اما مردم بدلیل بروز مشکلات خسته شده و معترض بودند که البته حق دارند و ما شرمنده مردم شدیم.

قاسمی افزود: نرخ بلیت همه پرواز‌های شرکت‌های ایرانی به عراق ۵ میلیون تومان (رفت و برگشت) و از مشهد ۶ میلیون تومان است و اگر آژانسی حتی یک ریال بیشتر گرفته باشد حتما تخلف کرده و پول زائران را پس خواهیم گرفت.

وی علت بروز مشکلات در انتقال زائران را علاوه بر مشکلات فنی ناوگان ایرانی، تخلفات شرکت هواپیمایی العراقیه اعلام کرد و افزود: عده‌ای دلال از مردم پول گرفته بودند و بدون تحویل بلیت، مردم را به فرودگاه فرستاده اند که هم اکنون برخی از آن‌ها در زندان هستند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تا ظهر دیروز ۷۲۰ نفر بدون روادید به فرودگاه مراجعه کرده بودند که تا صبح امروز با هماهنگی‌های انجام شده و اخذروادید همه آن‌ها راهی شدند، اما همچنان عده‌ای به فرودگاه مراجعه می‌کنند و می‌گویند ما از شرکت العراقیه بلیت خریده ایم و ما را به فرودگاه ارجاع داده اند.

وی افزود: ششصد نفر هم در مشهد به فرودگاه مراجعه کرده و می‌گویند ما از شرکت العراقیه بلیت خریده ایم که این امر مشکلاتی را برای فرودگاه‌ها ایجاد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی، بلیت و روادید معتبر، تزریق دو دز واسکن کرونا و ثبت نام در سامانه سماح را چهار نیاز سفر اربعین دانست و گفت: اگر مسافری شرایط دیگر را دارد و بلیت تهیه نکرده می‌تواند به فرودگاه مراجعه و بلیت خود را تهیه کند، چون تاکنون همه زائران منتقل شده اند.

قاسمی از اعزام ۶۴ هزار زائر ازطریق مرز هوایی تا شب گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون همه تمهیدات برای بازگشت زائران اندیشیده شده است و تصور می‌کنیم حدود ۳۵ هزار زائر از طریق هوایی به کشور بازگردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy