Tuesday, Sep 28, 2021

صفحه نخست » ۹۰ درصد پمپ‌بنزین‌های بریتانیا در نتیجه هجوم مردم خالی از سوخت شد + فیلم

petrol_092821.jpgرادیو فردا - در پی هجوم مردم برای خرید سوخت در شهرهای مهم بریتانیا، ۹۰ درصد از پمپ بنزین‌های این کشور در روز دوشنبه پنجم مهرماه خالی شدند.

از قرار معلوم دلیل این سراسيمگی مردم نگرانی از مختل شدن حمل‌ونقل بسیاری از کالاهای اساسی همزمان با هشدار فروشگاه‌ها و توزیع‌کنندگان بزرگ در مورد کمبود راننده کامیون در بریتانیاست.

کمبود راننده کامیون پس از دوران سخت بحران کرونا روی توزیع کالاهای اساسی، از مواد غذایی گرفته تا سوخت، تاثیر شدیدی گذاشته و در آستانه فصل کریسمس احتمال افزایش بهای کالاها و اختلال در شبکه توزیع را افزایش داده است.

همزمان با افزایش بهای گاز و برق و کود شیمیایی در ماه‌های اخیر، دولت بریتانیا میلیاردها پوند برای جلوگیری از افزایش بهای مواد غذایی اختصاص داده و اعضای دولت از مردم خواسته‌اند سراسیمه خرید نکنند.

با این همه از روز یکشنبه در پمپ‌های بنزین‌های اکثر شهرهای بزرگ بریتانیا صف‌های طویلی تشکیل شد و سوخت موجود در اکثر آن‌ها تمام شد.

انجمن فروشندگان سوخت بریتانیا که نماینده حدود ۶۵ درصد از پمپ بنزین‌های کشور است روز دوشنبه گفت بین ۵۰ تا ۹۰ درصد از پمپ بنزین‌ها خالی‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

گوردن بالمر، رئیس این انجمن، به خبرگزاری رویترز گفت: «متاسفانه در اکثر شهرها شاهد خرید سراسیمه مردم هستیم. مردم باید آرامش خود را حفظ کنند. خرید سراسیمه باعث خالی شدن شبکه توزیع سوخت می‌شود».

وزیر محیط زیست بریتانیا نیز تاکید کرد که کمبود سوخت وجود ندارد و از مردم خواست سراسیمه خرید نکنند. او افزود که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای دخالت نیروهای ارتش در حمل سوخت وجود ندارد ولی وزارت دفاع به انجام امتحان رانندگی برای رانندگان جدید کامیون کمک خواهد کرد.

شرکت‌های حمل‌ونقل و شرکت‌های بزرگ توزیع و عرضه سوخت و مواد غذایی هشدار داده‌اند که کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده کامیون در سطح کشور را نمی‌توان به سرعت جبران کرد چون دریافت تصدیق رانندگی تانکرهای حامل سوخت مستلزم آموزش طولانی‌تر و امتحان ویژه‌ است.

از ماه‌ها پیش کشاورزان، شرکت‌های تولید مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها در مورد کمبود شدید راننده کامیون هشدار داده بودند. صاحبنظران معتقدند که یکی از دلایل اصلی بروز این مشکل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست چون یکی از نتایج آن ممنوع شدن حرکت آزادانه نیروی کار بین بریتانیا و اتحادیه اروپا بود.

اولاف شولتز، رهبر حزب سوسیال دمکرات آلمان نیز که با پیروزی حزبش در انتخابات روز یکشنبه به مقام صدراعظمی آلمان خواهد رسید گفت: «ما تلاش کردیم بریتانیا را قانع کنیم که از اتحادیه اروپا خارج نشود، آن‌ها نپذیرفتند ولی امیدوارم بتوانند مشکلات ناشی از این تصمیم را حل کنند».

وزیران دولت بریتانیا بارها تاکید کرده‌اند که دلیل کمبود راننده کامیون، برگزیت نیست ولی آمارها نشان می‌دهد حداقل ۲۵ هزار راننده کامیون که اهل کشورهای اروپایی بودند قبل از اجرای برگزیت بریتانیا را ترک کردند. مشکل دیگر این است که در طول همه‌گیری کرونا حدود ۴۰ هزار نفر نتوانسته‌اند امتحان رانندگی بدهند.

دولت بریتانیا روز یکشنبه گفت قصد دارد برای پنج هزار راننده خارجی ویزای موقت صادر کند.

سخنگوی یک اتحادیه بزرگ کارگری در هلند روز یکشنبه به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: «با توجه به حقوق و شرایطی که بریتانیا پیشنهاد می‌دهد بعید است رانندگان اروپایی پیشنهاد کار در بریتانیا با یک ویزای موقت را بپذیرند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy