Wednesday, Sep 29, 2021

صفحه نخست » حاج اکبر مولایی: برای هایده، مهستی و دلکش مداحی میکردم

اکبر مولایی، از مرثیه‌خوانان تهران قدیم در برنامه تلویزیونی مهلا از خاطرات روضه‌خوانی خود با حضور هنرمندان سرشناسی نظیر هایده، مهستی، دلکش و مهین دیهیم گفته است. شرح این خاطرات را در ویدئو می‌بینید.

***

maddah_093021.jpgحاج‌اکبر مولایی، از قدیمی‌ترین مداحان، روضه‌خوانان و ذاکران اهل بیت(ع) از روزگاری می‌گوید که به گفته خودش در دو ماه محرم و صفر در خانه خوانندگان و نوازندگان و هنرمندانی چون هایده، مهستی، دلکش و مهین دیهیم روضه‌خوانی می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حاج‌اکبر مولایی، از قدیمی‌ترین مداحان و روضه‌خوانان و ذاکران اهل بیت(ع) در یک برنامه اینترنتی از خاطراتش گفت.

او با بیان این که «لات‌ها، قماربازها، عرق‌خورها این دو ماه (محرم و صفر) را لب به عرق نمی‌زدند، دست به پاسور نمی‌زدند، دست به قمار نمی‌زدند و فقط مخلصانه می‌آمدند درِ خانه امام حسین(ع)»، گفت: «خواننده‌های آن‌چنانی، کافه‌ای، فلان، من می‌خواندم برایشان. جلسه‌ای داشتند هفتگی، همه خواننده‌ها و نوازنده‌ها می‌آمدند، مثل ابر بهار هم گریه می‌کردند. حالا خیلی‌هایشان مرده‌اند، خیلی‌ها بودند، هایده بود، مهستی بود، دلکش بود. از هنرمندان مهین دیهیم بود، الان همه‌شان را یادم نیست.»

حاج‌اکبر مولایی ادامه داد: «جلسه داشتند. هر شب خانه یکی‌شان بود. روضه‌هایشان سیار بود. بعد خودشان هم هرچه بلد بودند با گریه می‌خواندند. روزه هم می‌گرفتند. امام حسین را هم دوست داشتند. خوب بودند یا بد بودند، نمی‌دانم. من در توانم نیست که بگویم خوب بودند یا بد ولی این کارها را می‌کردند.»

او با اشاره به خاطراتش از طیب حاج‌رضایی گفت: «من برای طیب می‌خواندم. برای سیداسمال پهلوان که قهرمان کشتی پایتخت زمان رضاشاه بود می‌خواندم. برای حاج‌مصطفی پادگان که خودش به خودش می‌گفت مصطفی دیوانه می‌خواندم. می‌گفت من مصطفی دیوانه‌ام، دیوانه امام حسینم. اصغرشاطر هم بود که لات باسواد بود. لات باسوادی بود و وقتی فوت شد تمام میدان شوش را سیاه بستند. این اواخر هم چنگیز جهانگیر بود که او هم به رحمت خدا رفت و دسته به یادبود اصغرشاطر راه می‌انداخت.»

حاج‌اکبر مولایی متولد ۱۳۱۸ است و به گفته خودش نوحه‌خوانی را از ۱۰ سالگی آغاز و از ۱۴ سالگی عبای نوکری امام حسین(ع) را بر تن کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy