Friday, Oct 1, 2021

صفحه نخست » تهران: اسرائیل به زیرساخت‌های تحقیقاتی ما آسیب جدی وارد کرد

stateDep_100121.jpgسخنگوی وزارت خارجه ایران اذعان کرد که جنگ با اسرائیل عملا آغاز شده است

العربیه - سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران با اعلام این‌که اسرائیل عامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشورش است، اذعان کرد که تل آویو به زیرساخت‌های علمی تهران آسیب‌های جدی وارد کرده است.

به گزارش روزنامه اسرائیلی «معاریو»، خطیب‌زاده جمعه 1 اکتبر در دیدار با روزنامه‌نگاران در اجلاس صلح نورماندی در غرب فرانسه تاکید کرد که جنگ با اسرائیل عملا آغاز شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به پرسش «آیا در صورت بازگشت به توافق هسته‌ای، اسرائیل از حمله نظامی به ایران صرفنظر خواهد کرد»، گفت: «اسرائیل آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های علمی ما وارد کرده است. آنها صدها بمب اتم دارند و پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را نیز امضا نکرده‌اند.»

او‌ همچنین اسرائیل را به تلاش جهت شکست روند مذاکرات اتمی وین و افزایش تنش میان ایران و کشورهای غربی متهم کرد.

خطیب‌زاده یادآوری کرد که بازگشت و از سرگیری مذاکرات اتمی برای تهران یک تصمیم راهبردی است و ایران این تصمیم را به نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین ابلاغ کرده است.

مذاکرات اتمی وین میان ایران و قدرت‌های جهانی و با حضور غیر مستقیم آمریکا برای احیای برجام در آوریل گذشته آغاز شد اما پس از 6 دور مذاکره و با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری جدید ایران در ژوئن پیش متوقف شد.

با این حال اتحادیه اروپا اخیرا برای از سرگیری مذاکرات اتمی به ایران فشار آورده و از چین و روسیه نیز خواسته تا تهران را به از سرگیری این مذاکرات ترقیب کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy