Wednesday, Oct 6, 2021

صفحه نخست » تولید مشروب در میادین تره‌بار تهران

alcohol_100621.jpgایران وایر - به گزارش رسانه‌ها در ایران، به دنبال افزایش قیمت مشروبات الکی خارجی، آب‌گیری انگور و تولید محصولات الکلی در بازار میوه و تره‌بار تهران با هدف تولیدات داخلی مشروب رونق گرفته است.

خبرگزاری «مهر» روز چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰، با انتشار ویدیویی از هجوم ماموران انتظامی و لباس شخصی به غرفه‌ها و انبارهای میادین میوه و تره‌بار، خبر از افزایش برخوردها در موضوع تولیدات مشروبات الکی داده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «اخیراً دادسرای امنیت اخلاقی به موضوع ورود کرده و دستورات ویژه‌ای به مرکز عملیات پاوا فاتب صادر کرده است، در این راستا به دستور معاون دادستان و سرپرست دادسرای امنیت اخلاقی مرکز عملیات از طریق رئیس اتحادیه میوه فروشان و حراست شهرداری به غرفه داران تذکراتی مبنی بر جمع‌آوری و ترک اقدامات مجرمانه داده شد».

به دنبال صدور این دستور «۷۰ درصد غرفه‌ها این فعل را ترک کردند» اما «۳۰ درصد از غرفه‌داران به فعالیت‌های غیرقانونی خود ادامه می‌دادند».

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

براساس ویدیو منتشر شده، روز پنج‌شنبه هشتم مهرماه عملیاتی ازسوی نیروی انتظامی در بازار میوه و تره‌بار تهران انجام شد که به دستگیری چند مورد از متخلفان و امحای ۲۵ هزار لیتر آب‌انگور منتهی شد.

گزارش شده پرونده افراد بازداشت شده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

براساس این گزارش از این پس حراست شهرداری، قرارگاه ثارالله سپاه و مرکز پاوا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، فعالیت میادین میوه و تره بار را رصد خواهد کرد.

براساس قوانین جمهوری اسلامی تولید و مصرف مشروبات الکی در ایران جرم است و حتی منجر به صدور حکم اعدام برای شهروندان می‌شود.

بخش غالب مشروبات الکلی مصرفی شهروندان ایرانی از طریق مرزهای غربی با کشور ترکیه و عراق و از راه قاچاق تامین می‌شود.

هم‌چنین تولید مشروبات الکلی داخلی نیز در پی گرانی‌ها با ناخالصی همراه بوده که موجب افزایش بیماری از جمله نابینایی مصرف‌کنندگان و ... شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy