Friday, Oct 8, 2021

صفحه نخست » حمله به زندانیان سیاسی در تهران توسط متهمین به جرایم خشن

torture_100821.jpgایران اینترنشنال - پایگاه خبری هرانا و همچنین تعدادی از فعالان مدنی خبر داده‌اند که تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ به دست زندانیان متهم به «جرایم خشن» مورد ضرب و جرح قرار گرفته و برخی از آنان به بهداری منتقل شده‌اند.

به گزارش هرانا، این رویداد روز جمعه ۱۶ مهر رخ داد و تعدادی از زندانیان سیاسی تیپ دو زندان تهران بزرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

بنابر این گزارش، در جریان این حمله شاپور احسانی راد، پویا قبادی، اسماعیل گرامی، اکبر باقری و اکبر شیرازی آسیب دیدند و تعدادی از آنان به بهداری زندان منتقل شدند.

پروین محمدی، فعال کارگری، در توییتر خود نوشت که پویا قبادی، اکبر باقری و اکبر شیرازی به بهداری زندان منتقل شدند.

احمدرضا حائری، زندانی سابق سیاسی، نیز در توییتر نوشت که زندانیان جرایم خشن با «قرار دادن تیزی روی گردن شاپور احسانی‌راد وی را تهدید به قتل کردند.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او همچنین نوشت که هنگام هجوم به زندانیان سیاسی «افسر نگهبان بدون توجه به فریاد زندانیان و کمک خواستن آنها، درب بند را که قفل بود باز نکرده و تنها پس از پایان این هجوم و برای اعزام زندانیان سیاسی زخمی‌شده در را باز و وارد بند شده است.»

به گفته حائری، زندانیان سیاسی آسیب‌دیده در این حمله به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند و تماس آنان با خارج از زندان قطع شده است.

شاپور احسانی‌راد و اسماعیل گرامی، دو فعال کارگری، به شش سال و پنج سال زندان محکوم شده‌اند.

پویا قبادی نیز به پنج سال زندان محکوم شده و پرونده دیگری به اتهام «محاربه» دارد.

اکبر باقری نیز به ۹ سال زندان محکوم شده است.

به نوشته وبسایت حقوق بشری هرانا، زندانیان سیاسی محبوس در تیپ دو زندان تهران بزرگ پیش از این هم از عدم اجرای اصل تفکیک جرایم انتقاد کرده و خواهان انتقال به بندهای دیگر شده بودند.

خرداد ۹۸ علیرضا شیرمحمد‌علی، زندانی سیاسی، در زندان تهران بزرگ توسط دو زندانی متهم به قتل کشته شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy