Saturday, Oct 9, 2021

صفحه نخست » جمهوری اسلامی نیروهای نظامی جدید به مرز ایران و آذربایجان اعزام کرد

sepah_100921.jpgرادیو بین المللی فرانسه - حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه درباره تنش‌های اخیر میان این کشور و جمهوری آذربایجان گفت ایران تجهیزات و نیروهای جدید به مرزهای شمال غربی کشور اعزام کرده است.

اشتری اضافه کرد: هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد و نیروهای پلیس در حال حراست از مرزهای کشور هستند.

او ادامه داد: «هیچ بن بستی نداریم و همه موانع برداشته شده و امیدوارم کشورها مسائل داخل خود را در داخل کشور خود حد و فصل کنند.»

همزمان فرمانده هنگ مرزی سردشت در آذربایجان غربی روز شنبه از برگزاری نمایشگاه ادوات نظامی در این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با عنوان " اقتدار و امنیت " برپا شده که در آن ۴۰ خودرو از انواع خودروهای زرهی و نفربر انتظامی به همراه ۳۰۰ نوع سلاح و ادوات نظامی از جمله اجتماعی، انفرادی و اپتیکی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

سرهنگ وحید قویدل افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی شهروندان با دستاوردهای دفاعی و نمایش اقتدار و توان رزمی نیروهای مسلح این شهرستان دایر شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

تنش میان ایران و جمهوری آذربایجان که با اعلام رزمایش ارتش ایران در کنار مرزهای میان دو کشور افزایش یافته بود، با اظهارات الهام علی‌اف و واکنش‌های تُند تهران زبانۀ بیشتر کشید و شماری از مسئولان ایرانی بویژه نمایندگان مجلس، تهدید به بازگرداندن نخجوان و قره باغ به ایران کرده و از باکو خواستند به «مادر خود، ایران» خیانت نکند.

دولت آذربایجان اتهامات جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر حضور نظامیان اسرائیلی در مرزهای آذربایجان با ایران تکذیب کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy