Monday, Oct 11, 2021

صفحه نخست » نخست‌وزیر اسرائیل: ایران می‌خواهد در مرز بلندی‌های جولان ارتش درست کند

benet.jpg ایران اینترنشنال - نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد که این کشور کنترل بلندی‌های جولان را حتی در صورت تغییر در دیدگاه‌های بین‌المللی درباره دمشق، حفظ خواهد کرد. او افزود ایران می‌خواهد در مرز بلندی‌های جولان ارتش درست کند.

بنت روز دوشنبه ۱۹ مهرماه در نشستی که از سوی روزنامه «ماکور ریشون» درباره آینده بلندی‌های جولان برگزار شده بود، گفت درگیری‌های داخلی سوریه «بسیاری را در جهان متقاعد کرده که شاید ترجیح داده شود این سرزمین زیبا و استراتژیک در دستان دولت اسرائیل باشد».

او ادامه داد: «اما حتی در صورتی که جهان مشی خود درباره سوریه و اسد را تغییر دهد، این موضوع هیچ تاثیری بر بلندی‌های جولان ندارد.»

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد: «بلندی‌های جولان اسرائیلی است، همین و بس.»

👈 مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او در ادامه تاکید کرد: «ما شرایط سوریه را از نزدیک دنبال می‌کنیم. ایران می‌خواهد در آنجا گروه‌های شبه نظامی تاسیس کند. ما علیه این موضوع و حضور نیروهای ایرانی در سوریه هر جا و هر زمان که لازم باشد اقدام می‌کنیم. دلیلی ندارد که ایران در سوریه باشد.»

بنت هشدار داد: «ایران می‌خواهد با استقرار نظامی در سوریه به اسرائیل حمله کند.»

او همچنین وعده داد جمعیت اسرائیلی‌های این منطقه دو برابر شود. اکنون این جمعیت برابر با جمعیت عرب دروزی ساکن در آن است که به سوریه تمایل دارند.

بلندی‌های جولان در جریان جنگ ۱۹۶۷ به تصرف اسرائیل درآمد، اما از نظر جامعه بین‌المللی به عنوان سرزمین‌های اشغال شده از سوی اسرائیل در نظر گرفته می‌شود.

دو سال پیش، دولت دونالد ترامپ حاکمیت اسرائیل را بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخت و اکنون نیز دولت جو بایدن درباره این مساله سیاستی محتاطانه در پیش گرفته است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی در ماه فوریه گذشته در پاسخ به این که آیا واشینگتن همچنان بلندی‌های جولان را بخشی از اسرائیل می‌داند، از آمادگی کشورش برای بازبینی سیاست نهایی درباره این منطقه خبر داد.

با این حال او گفت: «تا زمانی که اسد در سوریه قدرت دارد، تا زمانی که ایران و گروه‌های شبه نظامی ایران در سوریه حضور دارند، به نظر من کنترل جولان در این وضعیت برای امنیت اسرائیل بسیار مهم است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy