Wednesday, Oct 13, 2021

صفحه نخست » وقتی خودرو روسی در ایران لوکس می‌شود

farda12.jpgرادیو فردا - مجلۀ خودرو: خودروهای شرکت‌های روسی در جهان خودرو اغلب با صفت‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت و گاه بی‌کیفیت شناخته می‌شوند، اما با شرایط بازار ایران، ورود خودروهای روسی در ایران تبدیل به عرضۀ خودروهای لوکس با قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان شده است.

یوآز اتوماتیک به جاده‌های ایران می‌آید

یوآز اتوماتیک ساخت روسیه با مونتاژ در شرکت سروش دیزل مبنا به جاده‌های ایران می‌آید. زمزمه‌های همکاری شرکت سروش دیزل مبنا با شرکت روسی یواز (UAZ) از سال ۹۵ به گوش می‌رسید و در نهایت در سال ۹۸ سروش دیزل محصولات یوآز را مونتاژ و در بازار ایران عرضه کرد.

نخستین سری از شاسی‌بلندهای آفرودر یوآز پاتریوت تاکنون تنها به صورت دنده‌دستی عرضه می‌شد، اما حالا به نظر می‌رسد به‌زودی نسخه‌های اتوماتیک این خودرو نیز به بازار راه خواهد یافت، که با توجه به قیمت ۸۸۰ میلیون تومانی نسخۀ دنده‌ای، قاعدتاً بیش از ۹۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

این برآورد قیمتی در حالی مطرح شده ‌است که یوآز اساساً از نظر شاسی‌ و سیستم تعلیق و ترمزها خودرو مدرنی محسوب نمی‌شود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

نسخۀ اتوماتیک یواز پاتریوت پیشرانه‌ای مشابه با نسخۀ دنده‌دستی دارد و از یک موتور دو هزار و ۷۰۰ سی‌سی چهارسیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این قوای محرکه می‌تواند ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

در نسخۀ دنده‌دستی یک جعبه‌دندۀ پنج‌سرعته خودرو را همراهی می‌کند و در نسخۀ دنده‌اتومات احتمالاً سیستم انتقال قدرت از نوع اتوماتیک شش‌سرعتۀ AT ساخت کمپانی پانچ خواهد بود. براساس اطلاعات منتشرشده، مصرف سوخت نسخۀ اتوماتیک نسبت به نسخۀ دنده‌دستی در هر صد کیلومتر در حدود دو لیتر کمتر خواهد بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy