Wednesday, Oct 13, 2021

صفحه نخست » نوشته حسین رونقی از داخل ایران برای وال ستریت ژورنال: رسانه‌های غربی واقعیت ایران را نمی‌گویند

ronaghi_101321.jpgبه گفته رونقی خبرنگاران ترجیح می‌دهند درباره وضعیت آب و هوا توییت کنند تا در مورد سرکوب و شکنجه رژیم ایران

حسین رونقی‌ ملکی، وبلاگ‌نویس و کنش‌گر حقوق بشر، در نوشته‌ای در «وال‌استریت ژورنال»، با اظهار این‌که رسانه‌های غربی منعکس‌کننده واقعیت ایران نیستند، گفت، این رسانه‌ها موجب شکست و ناامیدی مردم ایران هستند.

صدای آمریکا - رونقی در این مقاله عنوان می‌کند مقامات و نیروهای امنیتی ایران در طول 5 قیام سراسری گذشته، اقدام به «سلاخی» معترضان و همچنین شکنجه و سرکوب زندانیان سیاسی کرده‌اند اما اکثر کسانی که در غرب ادعا می‌کنند درباره اوضاع ایران مطلع هستند، از واقعیت امر خبر ندارند.

او دلیل این بی‌اطلاعی را فعالیت رسانه‌های غربی در جهت نادیده‌گرفتن و یا انکار شرایط فعلی در ایران می‌داند.

این زندانی سیاسی سابق به اتهامات مختلفی مانند فعالیت تبلیغی علیه نظام ایران، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، توهین به علی خامنه‌ای و عضویت در شبکه «ایران‌پروکسی» با هدف اخلال در امنیت کشور، به مدت شش‌سال در زندان بوده است.

او می‌گوید حکومت «ایران برای شما با موضوع آزاردهنده‌ای مانند مذاکره هسته‌ای شناخته می‌شود اما برای ما بسیار بدتر است. ایران، کشور سرکوب، سانسور و خشونت است. این کشوری است که خطوط قرمز فراوانی دارد ولی کسی جرات عبور از آن را ندارد.»

رونقی در ادامه با بیان اینکه «اندیشه و تفکر» در ایران «جرم» محسوب می‌شود، از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد این کشور در سرکوب مطبوعات، کتاب‌ها و نشریه‌ها نوشته است.

او می‌گوید: «کتاب‌های درسی که در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود سرشار از نفرت‌پراکنی علیه باورهای بهائیت و ترویج تروریسم است.»

رونقی در این مقاله، به حجاب اجباری برای زنان، مسدودبودن رسانه‌های اجتماعی و ممنوعیت فعالیت‌های سیاسی در ایران اشاره می‌کند.

او همچنین به دوران محکومیت خود در زندان اشاره کرده و می‌گوید به‌دلیل محرومیت از حق درمان، یک کلیه خود را از دست داده است.

به گفته رونقی، هنگامی که دولت ایران، در آبان 98، نیروهای نظامی خود را برای کشتن 1500 نفر به خیابان‌ها فرستاده بود، خبرنگار «بلومبرگ» در ایران در مورد بارش برف غیرمنتظره در تهران توییت می‌کرد.

رونقی این رفتار رسانه‌های غربی را محدود به یک موقعیت نمی‌داند و می‌گوید: «تا جایی که می‌توانیم با صدای بلند اعتراض می‌کنیم و ویدیوهای خود را در اینترنت منتشر خواهیم کرد... اما روزنامه‌نگاران درباره چیزهای بی‌اهمیت مانند مراکز خرید جدید توییت می‌کنند.»

او در ادامه به دفاع «بسیاری از رسانه‌های غربی» از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران پرداخت و گفت: «هنگامی که ایران پرواز شماره 752 خطوط هواپیمایی بین‌المللی اوکراین را سرنگون و 176 نفر را به قتل رساند، بسیاری از رسانه‌های غربی گفتند رئیس‌جمهوری ایران از این حمله بی‌اطلاع بود. ‌آن‌ها هیچ مدرکی برای ادعای خود ارائه ندادند.»

حسین رونقی با بیان این‌که مردم ایران با سایه‌ی سنگین سرکوب دولتی آشنا هستند، نوشت که جمهوری اسلامی به وسیله «ماله‌کشان» سعی در دستکاری عقاید مردم جهان در رسانه‌های خارجی دارد.

او در انتها از رسانه‌های غربی خواسته که به جای سکوت و بی‌تفاوتی، به روایت‌های مردم ایران گوش داده و آن را به اشتراک بگذارند.

رونقی نوشتن این مقاله را خطری علیه خود عنوان کرده که می‌تواند باعث بازداشت مجدد و زندانی‌شدن او شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy