Thursday, Oct 14, 2021

صفحه نخست » ایران نسبت به اقدام نظامی علیه تأسیسات اتمی خود به اسرائیل هشدار داد

threat_101421.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

مجید تخت‌روانچی، نمایندۀ جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان نسبت به نتایج اقدام نظامی احتمالی اسرائیل علیه تأسیسات اتمی ایران هشدار داد.

نامۀ تخت‌روانچی واکنشی است در واقع به اظهارات اخیر وزیر امور خارجۀ اسرائیل، یائیر لاپید، در جریان سفر سه روزه اش به آمریکا که طی آن یائیر لاپید تکرار کرد که برای مقابله با تهدید برنامۀ اتمی ایران، اسرائیل حق اقدام نظامی را برای خود محفوظ می‌داند.

در نامۀ خود نمایندۀ جمهوری اسلامی ایران گفته است که در ماه‌های اخیر "شمار و شدت تهدیدهای تحریک‌آمیز و ماجراجویانۀ رژیم اسرائیل علیه ایران و برنامۀ اتمی آن افزایش یافته است" و به همین خاطر جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه "ماجراجویی نظامی و خطای محاسبه" در قبال برنامۀ اتمی خود به دولت اسرائیل هشدار می دهد.

البته، این اولین بار نیست که مقامات اسرائیل صریحاً می‌گویند که برای متوقف کردن برنامۀ اتمی ایران در صورت نیاز از گزینۀ نظامی استفاده می‌کنند. اما، آنچه تازگی دارد و - شاید همین بیشتر منشاء نگرانی و نامۀ هشدارآمیز مجید تخت روانچی بوده - این است که همزمان و همسو با اسرائیل، عالیترین مقامات دولت آمریکا از جمله آنتونی بلینکن و باب مالی در روزهای گذشته صریحاً گفتند که دولت آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی از این پس همۀ گزینه‌ها را - و نه فقط گزینۀ دیپلماتیک - در نظر می گیرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سه کشور اروپایی امضاءکنندۀ برجام نیز با انتشار متنی به جمهوری اسلامی ایران هشدار دادند که وضعیت برنامۀ اتمی این



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy