Monday, Oct 18, 2021

صفحه نخست » افشای جزییاتی از یک شکنجه‌

torture_101821.jpgرادیو فردا - سعید دهقان، وکیل دادگستری، از انتقال موکلش پیام درفشان به یکی از خانه‌های امن سپاه و شرح جزئیات آزار و شکنجه جسمی او توسط ماموران امنیتی در دوران بازداشت، از جمله تزریق داروی نامعلوم، انتقال این وکیل زندانی به بیمارستان روان‌پزشکی امین‌آباد و آسیب جدی به مغز و اعصاب او خبر داده است.

این وکیل دادگستری گفته است که پس از تزریق آمپول نامعلوم به پیام درفشان توسط ماموران اطلاعات سپاه، او در خواب دچار رعشه می‌شود و بر اثر شدت گازگرفتگی دندان‌هایش نیمی از زبانش قطع می‌شود.

پیام درفشان روز ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ با یورش ۱۷مامور امنیتی به دفتر وکالت خود در تهران بازداشت شد. در جریان دستگیری این وکیل دادگستری، ماموران اطلاعات سپاه ضمن تجسس کامل دفتر، پرونده موکلین او را نیز ضبط کردند و با خود بردند.

آقای دهقان در رشته‌توییتی که روز یکشنبه ۲۵ مهر منتشر کرد، نوشت: «‌پیام درفشان فقط یک فعال حقوق بشر عادی نبود، او دبیر کمیسیون حمایت از وکلای کانون وکلا بود که وظیفه‌اش حمایت از وکلایی است که با مشکلات قضایی و امنیتی مواجه می‌شوند.»

پیام درفشان که در سال‌های اخیر وکالت شماری از زندانیان سیاسی و عقیدتی را بر عهده داشته است و به گفته آقای دهقان، ماموران در جریان بازجویی‌های طولانی پیام درفشان را به دلیل پذیرش وکالت کاووس سید امامی و نسرین ستوده مورد بازخواست و تحت فشار شدید قرار داده‌اند.

این بازجویی‌ها در حالی صورت گرفته است که موضوع پرونده آقای درفشان را «نشر اکاذیب در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی درباره وضعیت نامناسب زندان زنان شهرری» عنوان کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

وکیل پیام درفشان پیشتر گفته بود موکلش به صورت غیابی توسط قاضی افشاری محاکمه و به دو سال و شش ماه حبس و دو سال محرومیت از وکالت محکوم‌ شدخ و این رای به تایید دادگاه تجدیدنظر نیز رسیده است.

در حکم صادره برای این وکیل، اتهام‌هایی چون «فعاليت تبليغي عليه نظام»، «نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی» و «حمل افشانه و شوكر غير مجاز» ذکر شده بود.

آقای درفشان پس از سپری شدن یک‌سوم مجازات حبس، هم‌اکنون با آزادی مشروط بیرون از زندان، مشغول تکمیل روند درمانی خود است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy