Monday, Oct 18, 2021

صفحه نخست » آرمان عبدالعالی، کودک‌مجرم، مجدداً برای اعدام به سلول انفرادی منتقل شد

abdali.jpg رادیو فردا - بنا بر آن‌چه به پدر آرمان عبدالعالی ابلاغ شده است، مراسم قصاص این کودک‌مجرم بامداد چهارشنبه، ۲۸ مهر اجرا خواهد شد.

آرمان عبدالعالی به اتهام قتل دوست‌دخترش، غزاله شاکر در اسفند ۹۴ و زمانی که ۱۷ سال بیشتر نداشت محاکمه و به اعدام محکوم شده است.

بابک پاک‌نیا، وکیل آقای عبدالعالی روز یک‌شنبه، ۲۵ مهر در توییتی ضمن انتشار این خبر، تصویری از نامه درخواست وکلای قبلی و فعلی او خطاب به رئیس قوه قضاییه را مبنی بر توقف اجرای حکم قصاص منتشر کرده است.

در این نامه، وکلای آقای عبدالعالی با توجه به «ایرادات شرعی و قانونی» از جمله «شهادت کتبی اخیر چند نفر از اهالی زاهدان مبنی بر رویت» خانم غزاله شاکر و «فاسد بودن اقاریر» متهم به‌دلیل بازداشت انفرادی به مدت ۷۰ روز و پیدا نشدن جسد خانم شاکر و احتمال زنده بودن او، خواستار توقف فوری اجرای حکم قصاص شدند.

👈 مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در همین رابطه عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دیگر آقای عبدالعالی نیز روز یک‌شنبه به خبرگزاری ایلنا گفته است: «چون حیات و ممات غزاله مشخص نشده و یک در هزار بر فرض بسیار بعید اگر ایشان زنده باشد» در صورت قصاص موکل او و احتمال بازگشت خانم شاکر «امکان بازگشت این مجازات نیست» از خانواده خانم شاکر درخواست می‌شود از حق قانونی‌شان که قصاص است، بگذرند.

آقای عبدالعالی ابتدا در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد. گزارش‌ها حاکی است که دادگاه او را بر اساس اعترافاتش در زندان به اتهام قتل محکوم کرده اما خودش می‌گوید این اعترافات را تحت شکنجه و آزار از او گرفته‌اند و بعدا تمامی آن‌ها را پس گرفته است.

بر اساس گزارش‌ها قرار بود حکم اعدام آقای عبدالعالی روز چهارشنبه ۲۱ مهر اجرا شود اما تا روز شنبه، ۲۴ مهر به تعویق افتاد و اجرای این حکم در روز شنبه نیز بدون اعلام دلیل متوقف شد.

با این حال سایت حقوق بشر ایران گزارش داده که آقای عبدالعالی ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه، ۲۵ مهر به سلول انفرادی منتقل شده و ماموران اعلام کرده‌اند که حکم اعدام او در روزهای آتی اجرا خواهد شد.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه، ۲۰ مهر در بیانیه‌ای خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند و از حکومت ایران خواستند صدور حکم اعدام برای کودک‌مجرمان را متوقف کند.

بر اساس سیزدهمین گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران که فروردین امسال منتشر شد، در سال ۲۰۲۰، ایران «تنها کشوری بود که اعدام کودک‌مجرمان را ادامه داده است» و حداقل «چهار کودک‌مجرم» در میان افراد اعدام‌شده در این سال بوده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy