Wednesday, Oct 20, 2021

صفحه نخست » مقام دولت بایدن به «شهادت دروغ» در سنا درباره ایران متهم شد

Barbara_101921.jpgمقامات ایرانی بارها تاکید کرده‌اند که تا بایدن تمام تحریم‌های دوران ترامپ را لغو نکند، ایران به مذاکرات وین بازنخواهد گشت

العربیه - تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، تصدی فرد مورد نظر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، بر مقام ریاست اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه ایالات متحده را به دلیل «دروغگویی درباره وضعیت تحریم‌های ایران» متوقف کرد.

به گزارش وبگاه «پولیتیکو»، سه‌شنبه 19 اکتبر 2021، تیم سناتور کروز طی ایمیلی مفصل به دفاتر اعضای جمهوری‌خواه «کمیته امور خارجه مجلس سنا» توضیح داد‌ه‌اند که باربارا لیف، که دولت بایدن وی را به عنوان دستیار وزیر خارجه در امور خاورمیانه معرفی کرده است، درباره رویکرد این دولت به مساله تحریم‌های ایران به این مقام برجسته امنیت ملی دروغ گفته است.

کروز در جریان فرآیند تایید صلاحیت لیف در مجلس سنا، از وی خواسته بود تا به طور مکتوب «هرگونه معاملات، مبادلات، یا توافق‌هایی که دولت بایدن برای کاهش فشار بر ایران در نظر دارد» را برای او روشن کند. به گفته تیم کروز، لیف در پاسخ نوشته بود: «هیچ گونه ترتیبات، معامله یا توافقی برای کاهش فشار بر ایران در نظر گرفته نشده است.»

تیم کروز در ایمیلی که به اعضای «کمیته امور خارجه مجلس سنا» فرستاده‌اند، تاکید می‌کنند که «این شهادت دروغ است». در متن ایمیل، آنها به دو مقاله اخیر خبرگزاری «رویترز» اشاره کرده‌اند که بر مبنای آنها دولت بایدن قصد دارد بخشی از تحریم‌های روی جمهوری اسلامی ایران را به منظور «اعتمادسازی» و ترغیب ایران به بازگشت به مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای 2015 موسوم به «برجام» لغو کند.

مذاکرات وین که تابحال شش دور آن برگزار شده، از ماه ژوئن و در روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران متوقف شده و هنوز از سر گرفته نشده است. مقامات ایرانی، شامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، بارها تاکید کرده‌اند که تا بایدن تمام تحریم‌های دوران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را لغو نکند، ایران به مذاکرات وین بازنخواهد گشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy