Tuesday, Oct 19, 2021

صفحه نخست » گفت‌و‌گو رابرت مالی در ریاض با مقامات عربستان درباره پرونده هسته‌ای ایران

saudi.jpgصدای آمریکا رابرت مالی، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران، روز چهارشنبه ۲۸ مهر در ریاض با شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، در این دیدار دو طرف در زمینه همکاری‌های دوجانبه در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی جاری مرتبط با آن بحث و تبادل نظر کردند.

در این گزارش همچنین آمده است که تشدید تلاش‌های مشترک برای رسیدگی به نقض موافقتنامه‌ها و معاهده‌های بین‌المللی توسط ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اهمیت تقویت اقدامی مشترک برای متوقف کردن پشتیبانی ایران از شبه نظامیان تروریست که امنیت و ثبات را در خاورمیانه و جهان تهدید می‌کنند، از دیگر موضوعات مورد بحث بود.

همچنین، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با انتشار توییتی از دیدار رابرت مالی و عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی و عضو شورای وزیران پادشاهی سعودی، خبر داد.

در توییت وزارت امور خارجه سعودی آمده است که در این دیدار دو طرف تازه‌ترین تحولات منطقه و موضوعات مورد علاقه مشترک را بررسی کردند.

آقای مالی پیش از این در امارات متحده عربی در مورد چالش‌های امنیتی منطقه، از جمله فعالیت‌های هسته‌ای ایران، با مقامات اماراتی گفت‌وگو کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

او همچنین در ابوظبی با وزیر خارجه عراق دیدار کرد.

همچنین وزارت امور خارجه بحرین روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای از تماس تلفنی آقای مالی با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین، گفت‌و‌گو کرد.

بنا بر این بیانیه، در این تماس تلفنی روند مذاکرات میان ایران و قدرت‌‌های جهانی طرف برجام بر سر برنامه هسته‌ای ایران و همچنین تلاش‌های مربوط به از سرگیری مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایران و آمریکا تا پیش از توقف مذاکرات در خرداد ماه، شش دور مذاکره غیرمستقیم با هماهنگی اتحادیه اروپا و حضور دیگر اعضای برجام برای بازگشت دو طرف به پیروی کامل از این توافق داشته‌اند، اما تاریخ دور هفتم مشخص نیست.

ایالات متحده بارها برای ازسرگیری مذاکرات احیای برجام اعلام آمادگی کرده و از ایران خواسته است پیش از آن که خیلی دیر شود، به این مذاکرات بازگردد.

دولت ابراهیم رئیسی گفته است در حال بررسی مذاکرات دولت پیشین است و پس از پایان بررسی‌ها به وین باز‌می‌گردد.

آمریکا در مقابل می‌گوید هر چه زمان بیشتری سپری شود، بازگشت متقابل به پیروی از برجام شاید دیگر آن منافع مدنظر را به همراه نداشته باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy