Thursday, Oct 21, 2021

صفحه نخست » دستگیری ۱۵ "جاسوس اسرائیل" در ترکیه

spy_102121.jpgدویچه وله - خبر دستگیری یک "باند ۱۵ نفره" را روزنامه "صباح" چاپ ترکیه رسانه‌ای کرده است. گفته شده که این افراد برای موساد جاسوسی می‌کردند. انتشار این خبر دو هفته پس از دستگیری "اعضای باند" صورت گرفته است.

روزنامه "صباح" چاپ ترکیه روز پنجشنبه، ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) گزارشی از دستگیری یک "باند ۱۵ نفره" توسط سازمان اطلاعات آن کشور (میت) منتشر کرد.

گفته می‌شود که دستگیری این افراد روز هفتم اکتبر رخ داده است.

به گزارش "صباح" دامنه فعالیت اعضای این گروه، جاسوسی از دانشجویان خارجی که در ترکیه تحصیل می‌کنند، بوده است.

همین منبع خبری اعلام کرد که همه اعضای بازداشت شده این گروه عرب هستند. گفته می‌شود "میت" برای مدت یک سال فعالیت‌های افراد وابسته به این گروه را تحت نظر داشته است.

شبکه جاسوسی

روزنامه "صباح" در ادامه گزارش خود نوشته است که اعضای این شبکه در پنج تیم سه نفره سازماندهی شده و در چهار استان ترکیه فعالیت می‌کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

در این گزارش آمده است که فعالیت دانشجویان فلسطینی در ترکیه در کانون توجه این گروه جاسوسی بوده است. آن‌ها برای گرد‌آوری اطلاعات از این دانشجویان و انتقال آن به موساد از راهکارهای جاسوسی فردی و تکنیکی استفاده می‌کرده‌اند.

"صباح" در ادامه نوشته است که اعضای این گروه در ازای دادن اطلاعات از موساد "ده‌ها هزار دلار و یورو" دریافت کرده‌اند.

مناسبات اسرائیل و ترکیه در جریان جنگ اخیر در نوار غزه رو به تیرگی نهاده بود. به‌رغم آن، در اواخر ماه ژوئیه، رجب طیب اردوغان با ارسال پیامی به اسحاق هرتزوگ، رئيس جمهور اسرائیل تبریک گفته بود.

گفته می‌شود که دو کشور اسرائیل و ترکیه به‌رغم اختلافات خود خواستار گسترش مناسبات بازرگانی و همکاری‌های اقتصادی در زمینه انرژی، صنعت جهانگردی و تکنولوژی هستند.

"صباح" تصویری از سه نفر از اعضای این گروه با چهره‌های مخدوش و با نام‌های "آ.ب."، "آ.زد." و "آر.ای.ای." منتشر کرده است. این روزنامه در عین حال نوشته است که از هویت سایر بازداشت شدگان نیز مطلع است.

موساد و میت نسبت به گزارش منتشر شده از سوی روزنامه یاد شده واکنشی از خود نشان نداده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy