Sunday, Oct 24, 2021

صفحه نخست » رجزخوانی شمخانی علیه اسرائیل

farda24.jpgپاسخ ما «ده‌ها هزار میلیارد دلار» خسارت خواهد زد

رادیو فردا - در پی انتشار خبر اختصاص «بودجه یک و نیم میلیارد دلاری» به ارتش اسرائیل جهت آماده‌سازی حمله احتمالی به تأسیسات اتمی ایران، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با انتشار توئیتی به آن واکنش نشان داد.

علی شمخانی، روز یک‌شنبه دوم آبان در پیام خود نوشت که به باور او اسرائیل «به جای اختصاص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری برای شرارت علیه ایران» باید «به فکر تامین ده‌ها هزار میلیارد دلار بودجه برای بازسازی خسارت‌های ناشی از پاسخ کوبنده ایران باشد.»

اظهارات علی شمخانی در مورد «ده‌ها هزار میلیارد [= ده‌ها تریلیون] دلار بودجه بازسازی» در حالی بیان می‌شود که مقیاس خسارت‌هایی که به کشورها در جنگ‌های تمام‌عیار زده می‌شود از صدها میلیارد دلار تجاوز نمی‌کند و محاسبه شدیدترین خسارت‌های جنگی در جهان تاکنون به رقم هزار میلیارد دلار نزدیک نشده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل روز ۲۷ مهر خبر داد که قرار است رقمی حدود پنج میلیارد شِکِل، معادل یک و نیم میلیارد دلار از سوی ارتش اسرائیل برای تهیه هواپیما، پهپادهای جمع‌آوری اطلاعات و تسلیحات منحصر به فرد برای حمله به تأسیسات مستحکم زیرزمینی ایران هزینه شود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

خبر تصویب این بودجه در اسرائیل که هنوز توسط هیچ مقام رسمی تأیید نشده است در روزهایی منتشر می‌شود که به نظر می‌رسد صبر و شکیبایی اسرائیل و آمریکا در برابر ایران برای احیای مذاکرات برجام به سر آمده باشد.

این گزارش چند روز پس از آن منتشر شد که نیروی هوایی ایالات متحده از آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب پیشرفته ۲.۵ تُنی به نام جی‌بی‌یو ۷۲ خبر داد که می‌تواند در حمله به مراکز هسته‌ای ایران به‌کار رود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy