Sunday, Oct 24, 2021

صفحه نخست » کودتای نظامی در سودان

coup_102421.jpgدویچه وله - کودتای جدیدی مردم و نمایندگان دولت سودان را غافلگیر کرد. خانه عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر این کشور محاصره شده است. تماس تلفنی و اینترنت قطع شده است. گفته می‌شود دست‌کم پنج عضو دولت سودان بازداشت شده‌اند.

بامداد روز دوشنبه ۲۵ اکتبر (سوم آبان) انتشار خبر کودتای جدیدی در سودان، مردم این کشور و ناظران بین‌المللی را غافلگیر کرد.

نیروهای نظامی وابسته به کودتاگران در برخی از نقاط خارطوم مستقر شده‌اند. خبرگزاری‌ها از بازداشت دست‌کم پنج وزیر کابینه، از جمله وزیر صنایع و همچنین اطلاعات خبر می‌دهند.

خانه عبدالله حمدوک، رئیس دولت سودان نیز در محاصره ماموران نظامی است. این در حالی است که برخی از رسانه‌ها از محل اقامت حمدوک ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

مقامات سودان اعلام کرده‌اند که به موازات قطع تماس‌های تلفنی و اینترنتی در این کشور، فرودگاه خارطوم نیز تعطیل شده است.

در روزهای گذشته، تنش بین رهبری نظامی سودان و مردم این کشور افزایش یافته بود. پس از سقوط عمر البشیر، رئیس جمهور پیشین سودان در اثر کودتای سال ۲۰۱۹، دولتی متشکل از نمایندگان نظامی و مدنی تشکیل شده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

تظاهرات علیه حمدوک، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱

در ماه سپتامبر سال جاری نیز کودتایی نافرجام در سودان روی داده بود. ناآرامی و تنش سیاسی در سودان پس از سرنگونی دولت البشیر همچنان ادامه داشته است.

پس از انتشار خبر کودتا در سودان، سندیکای " SPA" از مردم این کشور درخواست کرده است که برای اعتراض به تشکیل یک دولت نظامی جدید در این کشور به خیابان‌ها بیایند.

خبرگزاری‌های بین‌المللی از حضور مردم در خیابان‌های خارطوم خبر می‌دهند. گفته می‌شود که تجمع‌های بزرگی از معترضان شکل گرفته است.

معترضان برای مانع شدن از تردد خودروهای نظامی در برخی از خیابان‌ها اقدام به آتش زدن لاستیک خودروها نموده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy