Sunday, Oct 24, 2021

صفحه نخست » بنر جنجالی هواداران کریستال پالاس پس از فروش باشگاه نیوکاسل به کنسرسیومی از عربستان

بی‌بی‌سی - پلیس لندن در مورد بنر انتقاد‌آمیز هواداران کریستال پالاس در باره فروش باشگاه نیوکاسل یونایتد به کنسرسیومی متعلق به "صندوق سرمایه‌گذاری عمومی" دولت عربستان سعودی تحقیق می‌کند.

22222.jpgطرفداران کریستال پالاس این بنر را در بازی با نیوکاسل در لیگ برتر به ورزشگاه بردند. این بنر توهین به حکومت عربستان سعودی تلقی شده است.

روی این بنر مردی که لباس سنتی عربی پوشیده است، در کنار مردی به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد ریچارد مسترز، مدیر عامل لیگ برتر است.

روی این بنر عنوان "ارزیابی صلاحیت مالکان لیگ برتر" به چشم می‌خورد و زیر آن مواردی مثل "تروریسم، سر بریدن، تجاوز به حقوق شهروندی، جنایت، سانسور و ستم‌کاری"، تیک خورده است.

در آن تصویر همچنین مردی که لباس به سبک عربی به تن دارد، شمشیری به دست گرفته که از آن خون می‌چکد.

گروه هوادران کریستال پالاس به نام "هولمزدیل فناتیک" مسئولیت نمایش این بنر را به عهده گرفته است.

این گروه در مورد بنری که روز شنبه در تساوی ۱-۱ پالاس مقابل نیوکاسل به نمایش درآمد، در توییتر نوشت: "خریدن نیوکاسل با هدایت عربستان، بدرستی با محکومیت و خشم گسترده‌ روبرو شده است... چراغ سبز دادن به این فروش، آن هم وقتی که لیگ برتر شروع به ترویج فوتبال زنان و ابتکارهای همه‌شمول و پیشروانه‌ای مثل بازوبند رنگین‌کمان کرده، کاملا ریاکارانه است."

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی دولت عربستان ۸۰ درصد از بودجه این خرید ۳۰۵ میلیون پوندی را تامین کرده است. ریاست این صندوق به عهده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است.

لیگ برتر پس از موافقت با این معامله اعلام کرد که مالکان جدید تضمین حقوقی داده‌اند که حکومت عربستان در اداره این باشگاه نقشی ندارد و اگر خلاف این موضوع ثابت شود، نیوکاسل یونایتد جریمه خواهد شد.

در بیانیه هواداران کریستال پالاس آمده است که این تصمیم قانون "ارزیابی صلاحیت مالکان و مدیران" لیگ برتر را "به سخره" گرفته است.

پلیس محله کرویدون لندن در توییتر نوشت: "شنبه ۲۳ اکتبر پلیس گزارشی دریافت کرد در مورد یک بنر توهین‌آمیز که هواداران کریستال پالاس به نمایش گذاشتند."

"افسران پلیس مشغول بررسی اطلاعات و رسیدگی هستند. هرگونه توهین نژادپرستانه با جدیت پیگیری خواهد شد."

"پراد اند پالاس" گروه رسمی هواداران دگرباش کریستال پالاس نیز دیروز با انتشار ویدئویی در توییتر به فروش باشگاه نیوکاسل اعتراض کرد.

بی‌بی‌سی از نیوکاسل، کریستال پالاس و لیگ برتر خواسته در این باره اظهار نظر کنند اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy